Seré capaç de captar l’atenció de l’audiència? Quins recursos puc utilitzar per mantenir l’interès? I per concloure amb una idea que sintetitzi tot el discurs? Soc prou creatiu amb les històries que escric?
Aquestes són algunes de les preguntes que els escriptors de discursos es fan habitualment quan han de redactar unes paraules per ser pronunciades. Sovint, no és fàcil trobar el punt just perquè un text escrit estigui preparat per ser dit.
I això és precisament el què t’ofereix aquest curs. Eines per escriure millor els discursos dels teus caps, per captar i mantenir millor l’atenció de l’audiència i per arribar al cor de tots els oients. Aprendràs a crear el millor discurs possible per a cada ocasió. Ho farem de manera pràctica i dinàmica, compartint les millors tècniques dels millors especialistes.
• Conèixer l’orador/a. Les finalitats: ensenyar, convèncer, delectar, vendre un producte, etc. El grau de formalitat.
• Consells per a l’orador/a. La comunicació no verbal. Imatge personal, posició corporal, gestualitat facial, mirada, mans, i gestió de l’espai i de l’audiència.
• La comunicació paraverbal. Intensitat, durada, to, timbre, ritme, entonació i prosòdia. El silenci.
• L'estructuració, guió i audiència. Fórmules d'inici i de final. La captatio benevolentiae. La recapitulació. Tipus de conclusions.
• L'argumentació i les figures retòriques. Tipus d'arguments: autoritat, model, benefici, demostració, analogia, incompatibilitat. Les fal·làcies.
Combinarem la teoria amb exercicis pràctics que permetran avaluar les teves habilitats i despertar els teus punts més forts.
Periodistes, tècnics d’organitzacions i institucions, assessors de polítics i/o empresaris que tinguin la necessitat d’escriure discursos.
Experiència com a assessor en comunicació i gabinets institucionals de la Generalitat i el Parlament de Catalunya.
Formació en Humanitats, Ciències Polítiques i màster en Història del món.
Ha impartit docència a la UPF, UB, URL, UOC, Tecnocampus Mataró, UdL, UIC, CEI i UCC Manresa.
01/12/2025 Martorell |
01/12/2025 Figueres |
01/12/2025 Andorra la Vella |
28/11/2025 Sant Cugat del Vallès |
Col·legi de Periodistes de Catalunya 2025
Rambla de Catalunya 10, pral. 08007 Barcelona.
Tel. 93 317 19 20 contacte@periodistes.cat