Les xarxes socials han irromput amb força a les redaccions periodístiques i han canviat completament el model de producció i distribució de les notícies. Els periodistes han d'adaptar-se a un nou escenari comunicatiu caracteritzat per dues variables: la bidireccionalitat de les informacions i l'excés de continguts.
Les principals capçaleres anglosaxones ja han elaborat guies per recollir les millors pràctiques a seguir en xarxes socials per tal de millorar els continguts informatius i incrementar les audiències. Però quina és la situació de la premsa a Catalunya respecte l’ús de les xarxes socials? Treuen el màxim profit de les xarxes a l’hora de produir les notícies? Creen i gestionen comunitats virtuals entorn de les seves capçaleres? Com poden els periodistes, a títol individual, aprofitar aquestes plataformes de la millor manera possible?
Els objectius de la present masterclass són els següents:
29/04/2024 Catalunya Central |
26/04/2024 Barcelona/Teletreball |
24/04/2024 Barcelona |
24/04/2024 Barcelona |
Col·legi de Periodistes de Catalunya 2024
Rambla de Catalunya 10, pral. 08007 Barcelona.
Tel. 93 317 19 20