• Instagram aposta pel periodisme

    Irene Riart
    -
    15 desembre, 2020

    El món del periodisme comença a avançar cap a una digitalització més profunda i integral, on plataformes com Instagram esdevenen en un element clau per arribar als usuaris, especialment als joves. Des del Report.cat, setmanari digital del Col·legi de Periodistes, Irene Riart ens descobreix les novetats d'aquesta xarxa social. 

    El contingut periodístic original és quelcom desitjable per Instagram, que es planteja pagar als mitjans | Foto: Pixabay (CC)

    Una de les empreses que ha impulsat més canvis durant els darrers mesos en el món de les xarxes socials és Facebook, que ha actualitzat les seves plataformes en benefici del sector del periodisme i la comunicació. Instagram en particular disposa actualment de més de 1.000 milions d’usuaris actius al mes, arribant a la sisena posició del rànquing mundial de plataformes socials. Aquesta xarxa social ha tingut un paper determinant durant aquest 2020 en moments clau de l’actualitat, ja que per molts joves ha estat l’epicentre de moviments socials com el Black Lives Matter, la lluita contra la COVID-19 o les eleccions presidencials nord-americanes.

    En aquest sentit Facebook treballa per a reforçar aquest vessant informatiu, donant més poder de creació i difusió als mitjans de comunicació. Una de les novetats que s'han implementat és Instagram Guides, una nova funció recorda als articles de bloc, ja que permeten combinar peces de text amb formats com fotografies, vídeos, productes o ubicacions. Suposa una gran eina pels perfils professionals de mitjans de comunicació i periodistes, que poden crear petits articles dins de la mateixa xarxa social.

    El 2020 ha estat un any convuls, també en el terreny de les xarxes socials. Les plataformes són cada cop més conscients que necessiten aliances amb periodistes i mitjans de comunicació per sobreviure i així evitar que les xarxes siguin un cau de desinformació. D'altra banda, gràcies als acords amb els gegants tecnològics i nous recursos digitals, els periodistes tenen a l’abast cada cop més eines per a la creació i democratització de la informació a les xarxes socials.

    Pots llegir l’article sencer a Report.cat

    Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer

    Deixa el teu comentari

    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.