L'Auditori de La Mercè, a Girona, va ser l'escenari, el divendres 17 de novembre, de la IX Edició dels Premis Gabinets de Comunicació, organitzats pel Col·legi de Periodistes de Catalunya amb la col·laboració de la Diputació de Girona, Asisa i l'Ajuntament de Girona. L'acte va comptar també amb el suport de Perelada, Eccocivi, Embotits Caula i La Fromagerie.
La gala, oberta a tothom, es va encetar amb la benvinguda de Joan Ventura, president de la Demarcació de Girona del Col·legi de Periodistes, que va destacar que "independentment del que pensi cadascú, hem de reclamar la llibertat dels deu presos polítics empresonats per haver defensat el dret a l'autodeterminació, la llibertat i la dignitat", i va afirmar que el fet de tenir "el president i quatre consellers a l'exili és una altra barbaritat que no podem fer més que condemnar".
Ventura va recordar que els Premis Gabinets de Comunicació són ocasió per parlar de la tasca que fan "els companys i companyes que treballen en institucions i empreses" i que "han de facilitar la feina" als periodistes que treballen en mitjans. I, per fer-ho, es va comptar amb dos professionals amb una llarga trajectòria que van començar a treballar al Punt Diari als anys vuitanta i que avui són els directors de comunicació de dues grans empreses catalanes "que són de les que han decidit traslladar la seu fiscal fora de Catalunya": Ramon Rovira, responsable de comunicació del Banc Sabadell, i Patrici Tixis, director de comunicació corporativa del Grup Planeta. Els dos van parlar de la feina dels "Periodistes a l'altra banda" en una conversa distesa conduïda per Jordi Grau, director d'El Punt Avui Girona.
Ramon Rovira va destacar que, per ser un bon periodista de fonts, cal tenir experiència com a periodista de mitjans per tal de poder "atendre i entendre" les seves necessitats; i va considerar que de vegades "és difícil fer entendre als teus caps que cal respectar els periodistes i aconseguir una proximitat amb ells". Per la seva banda, Patrici Tixis va ressaltar que gestionar la relació entre l'empresa i els mitjans sovint és complicat", i va considerar que "el que necessitem tots, sigui quin sigui l'àmbit en els qual treballem, és la credibilitat". En aquest sentit, Rovira va lamentar que molts periodistes "ja no truquen a les fonts per contrastar la informació", i massa sovint es dóna per certes notícies que estan basades en rumors o mentides.
Després va ser el torn del lliurament dels Premis Gabinets de Comunicació, que consten de tres modalitats: Millor Portaveu (que es decideix a través dels vots dels col·legiats), Millor Pla de Comunicació i Millor Acció Comunicativa.
El guanyador del Premi al Millor Pla de Comunicació va ser l’Hospital de Cerdanya amb la seva "Comunicació transfronterera”, presentat per la col·legiada Cristina Ferrer. El jurat va valorar la complexitat i dificultat de la tasca comunicativa realitzada. L’objectiu principal del pla de comunicació és donar una identitat pròpia i de qualitat al nou centre hospitalari. Cristina Ferrer va rebre el guardó de mans de l'alcaldessa de Girona, Marta Madrenas.
Pel què fa a la Millor Acció Comunicativa, es va atorgar un premi ex-aequo al Projecte Life Pletera i a la Sagrada Família. Els guardons els va lliurar el director mèdic d'Asisa a Girona, Salvador Geli.
El jurat del premi va valorar del Projecte Life Pletera ("L’art contemporani com a instrument de comunicació, difusió i reflexió", presentat per Jordi Gamero, de l’Ajuntament de Torroella de Montgrí)"l’ambiciós i innovador projecte de desurbanització i restauració ambiental i l’extraordinària i pionera experiència d’introduir l’art contemporani com a eina de sensibilització i reflexió".
En el cas de la Sagrada Família i el seu pla “Campanya de Comunicació Portes Obertes 2016”, presentat per Anna Bellorbí, es va valorar el compliment amb èxit de l’objectiu principal de la campanya, que era donar a conèixer el projecte de la basílica de la Sagrada Família i difondre de forma precisa i acurada el missatge “Cap al 2026. Aixequem les torres centrals”. També es va tenir en compte "l’estricte i complet disseny de l’estratègia comunicativa, amb l’objectiu de crear vincles emocionals entre la Sagrada Família i la ciutadania".
Finalment, el Premi al Millor Portaveu (2016), que reconeix la tasca comunicativa d’una o diverses persones, periodistes o no, que s’hagin distingit per la seva tasca de portaveus d’un projecte o organització davant de l’opinió pública, i que és escollit pel conjunt dels col·legiats i col·legiades, va ser per a Lara Costafreda i Rubén Wagensberg (tot i que a l'acte només hi va poder ser Wagensberg), i el va lliurar la diputada de la Diputació de Girona M. Àngels Planas.
Els finalistes eren:
Els vots dels col·legiats van decidir que els guanyadors fossin Costafreda i Wagensberg, coordinadors i portaveus de la campanya Casa nostra, casa vostra, que ha mobilitzat la societat catalana en favor dels drets i l’acolliment de les persones refugiades i migrants, i que ha aconseguit bastir una xarxa de persones i organitzacions entorn la conscienciació i l’acollida a Catalunya, Espanya i Europa.
Aquesta va ser la primera vegada que el lliurament dels Premis Gabinets de Comunicació tenia lloc a Girona. L'acte va acabar amb un petit piscolabis al claustre del Centre Cultural La Mercè.
El Grup de Gabinets de Comunicació, dirigit per Jordi Navarro, té l’objectiu de reconèixer, dignificar i impulsar la tasca dels periodistes que han centrat la seva trajectòria cap als gabinets de premsa i comunicació.
Col·legi de Periodistes de Catalunya 2024
Rambla de Catalunya 10, pral. 08007 Barcelona.
Tel. 93 317 19 20 contacte@periodistes.cat
Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer
Deixa el teu comentari