Vés al contingut
Col·legi de Periodistes de Catalunya
  • Correu
  • Contacte
  • Repositori Digital
  • Iniciar sessió
  • Col·legi
    • Qui som
    • Què fem
    • Uneix-te a nosaltres
    • Codi deontològic
    • Premis
  • Actualitat
  • Formació
  • Ocupació
    • Borsa de treball
  • Activitats
  • Documentació
  • Serveis
  • Capçalera
  • Report.cat
Col·legi de Periodistes de Catalunya
  • Col·legi
    • Qui som
    • Què fem
    • Uneix-te a nosaltres
  • Actualitat
  • Activitats
  • Formació
  • Ocupació
    • Borsa de treball
  • Documentació
  • Serveis
    • Iniciar sessió
Inici / Actualitat / Tendències i prediccions del periodisme, mitjans i tecnologia pel 2024
  • Tendències i prediccions del periodisme, mitjans i tecnologia pel 2024

    9 gener, 2024

    L'estudi suggereix que l'evolució tecnològica, especialment en el camp de la intel·ligència artificial, impactarà en la forma com la gent accedeix i consumeix la informació.

    Tweet
     
     
    Aquesta estudi suggereix que l'evolució tecnològica, especialment en el camp de la intel·ligència artificial, impactarà en la forma com la gent accedeix i consumeix la informació durant l'any 2024.

    El Reuters Institute for the Study of Jurnalism publica l’estudi “Journalism, media, and technology trends and predictions 2024” sobre les tendències que marcaran el periodisme l’any 2024. S'espera que la intel·ligència artificial impacti en l'espai informatiu, en un any en què la meitat de la població està cridada a les urnes. La manera d'accedir a la informació a través de xatbots podria afectar el trànsit a les pàgines dels mitjans de comunicació i alhora la seva sostenibilitat econòmica. 

    L’enquesta ha estat contestada per 314 editors de notícies de 56 països. A continuació, resumim les principals conclusions:

    • Només el 47% confia en les perspectives del periodisme aquest 2024 i un 12% expressa poca confiança.
    • Les principals preocupacions són: l'augment de costos, la reducció dels ingressos publicitaris, la desacceleració del creixement de les subscripcions i l'increment de les agressions legals i físiques.
    • Un 63% l'inquieta una forta caiguda del trànsit a través de les xarxes socials, sobretot des de Facebook i X/Twitter. Els mitjans se centraran en els seus propis canals directes (77%), retallaran despeses (22%) i exploraran plataformes alternatives (20%) en resposta a aquesta tendència.
    • Plataformes com WhatsApp (+61) i Instagram (+39) guanyen atenció, mentre que l'opinió sobre Facebook (-38) i X/Twitter (-39) empitjora.
    • Es preveu més inversió en vídeos (+64), butlletins informatius (+52) i pòdcast (+47), per captar audiència i anunciants. 
    • Les estratègies per combatre la fatiga informativa són: millorar l'explicació de les històries complexes, apostar per una narrativa de solucions i buscar històries humanes inspiradores. 
    • El 80% veu les subscripcions i afiliacions com una font important d'ingressos, superant la publicitat. Malgrat les dificultats econòmiques, molts informen d'un augment o estabilitat en la quantitat de subscriptors.
    • L'ús més important de la intel·ligència artificial és l'automatització de notícies seguida d'una millor recomanació de continguts. El 70% creu que el creixement de la IA generativa reduirà la confiança en les notícies. 
    • Hi ha aspiracions de tancar acords lucratius amb plataformes d'IA, tot i que hi ha poc optimisme sobre una distribució equitativa dels beneficis.
    • Els dispositius activats per veu (auriculars i altaveus intel·ligents) es veuen com l'opció més probable (41%) per desplaçar o complementar el telèfon intel·ligent, a mesura que s'actualitzen amb tecnologies d'IA.

    CONSULTA L'ESTUDI

    Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer

    Deixa el teu comentari

    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
  • Altres notícies

    La Setmana dels Rahola escalfa motors amb l'exposició «RaholaFoto2023»
    Ja es pot visitar a Tortosa l’exposició Cara B de Francesc Plana
    Nou acord comercial amb Casa de la Seda
    Mònica Bernabé i Txell Feixas conversen sobre la situació de la dona a l'Afganistan a l'Orient Mitjà
    La Demarcació de Lleida celebra la IX edició del dia mundial de la ràdio
    El CIC rebutja les declaracions del president del FC Barcelona en contra dels periodistes que han investigat les obres del Camp Nou
    La periodista cultural Maricel Chavarría recull el Premi Talent 2024 atorgat per la Demarcació ebrenca
    El Col·legi de Periodistes celebra el centenari de la ràdio amb un número especial de la revista Capçalera
    La Diputació de Lleida desbloqueja el procés per a la creació d'una borsa de treball per a tècnic de comunicació
    Nou acord comercial amb Quadis AR Motors
  • Cercador

  •  
    Dotze errors lingüístics habituals dels periodistes
    L'última polèmica d'El Vaquilla
    L’efecte Streisand que alimenta les fake news
    Newsletters i esdeveniments, l’última aposta
    Jo ara també soc periodista
  •  
    Recursos útils
    Webs
    La xarxa
    Contra el fangar
    Això és real?

Col·legi de Periodistes de Catalunya 2025

Rambla de Catalunya 10, pral. 08007 Barcelona.

Tel. 93 317 19 20       contacte@periodistes.cat

  • Avís legal
  • Política de privadesa
  • SII
  • Política de cookies