• 15 claus per crear una newsletter d’èxit

    Curs Presencial

    Objectius del curs

    Les newsletters s’han convertit en una de les eines de comunicació més efectives que hi ha si el que volem és establir una relació directa i estable amb els nostres usuaris i, alhora, augmentar el seu grau de fidelització. 

    Quines són les claus per tenir èxit amb aquest producte digital?

    En aquest curs analitzarem 15 claus o elements a tenir en compte per preparar, publicar i enviar un bon butlletí i repassarem alguns dels casos recents de newsletters que han tingut més èxit. 

    A més, els participants prepararan de manera individual una proposta de newsletter basada en les claus explicades que serà analitzada a classe.

    Aquest curs està pensat fonamentalment per ajudar a entendre les claus conceptuals que fan que un butlletí funcioni bé i ensenyar a preparar una proposta de newsletter.

    Programa

    • El mercat de les newsletters
    • Què és una newsletter i per a què serveix
    • 15 elements a tenir en compte per crear una newsletter d’èxit
    • Anàlisi de casos i bones pràctiques
    • Principals plataformes de publicació de newsletters
    • Elaboració d'una proposta de newsletter

    Metodologia

    El taller s’imparteix en dues sessions de tres hores, amb una setmana d'interval, on es combinaran elements teòrics amb la revisió de casos pràctics, amb l’objectiu que s’entenguin perfectament les claus necessàries per tenir èxit amb aquest producte digital. Els alumnes hauran de presentar a la segona sessió, de manera individual, una proposta básica de newsletter a partir de les claus explicades a la primera sessió. Totes les propostes seran comentades al taller per part del professor.

    Destinataris

    Periodistes, estudiants i professionals de la comunicació i del sector dels continguts digitals que vulguin crear o millorar una newsletter personal, d’un mitjà de comunicació o d’una empresa.

    Professors

    Ismael Nafría Mitjans

    Periodista, escriptor, consultor, professor i conferenciant especialitzat en mitjans digitals. Editor de la newsletter “Tendenci@s” des de l’any 2017. Autor dels llibres La reinvención de The New York Times (2017) i Clarín, actualizado, entre d’altres. Va ser director de l’edició espanyola de la revista National Geographic (2019-2022) i periodista en residència (2016-2017) del Knight Center for Journalism in the Americas de la Universitat de Texas a Austin (EUA). Prèviament, va treballar en els equips de direcció digital dels grups Godó (2008-2016) i Prisa (2005-2008).