• Com convertir-se en Community Manager

    Objectius del curs

    Les xarxes socials han vingut per quedar-se i les empreses comencen a necessitar –amb urgència– professionals que puguin gestionar la seva presència al núvol: web, blogs, Facebook, LinkedIn, Twitter, Youtube i moltes més. És el moment del Community Manager, o responsable de gestió de xarxes socials, un nou perfil laboral que creix amb força i representa una oportunitat real per als professionals de la comunicació. En aquest curs descobrirem què cal per esdevenir un Community Manager, quines són les eines amb les que treballa, quines tàctiques utilitza i –per damunt de tot– què se'n espera a escala empresarial i institucional.

    Programa

    1. Les xarxes socials
      • El repte de la sociabilitat
      • L'empresa davant les xarxes socials
      • El focus de les persones a les comunitats
      • Les xarxes més destacades i la seva orientació
      • En quines xarxes estar
      • El pla de presència social
      • L'índex de rellevància social
    2. El Community Management
      • Màrqueting, Imatge i Comunicació, Relacions públiques
      • Requisits tecnològics, el que s'ha de saber
      • Experiència vàlida en entorns 2.0
      • Com transformar missatges adversos en or
      • Mètodes d'èxit per projectar valors corporatius
      • Com avaluar resultats de presència social
      • Pràctiques adequades i inadequades
    3. Com convertir-se en Community Manager
      • Requisits i habilitats 2.0
      • Principis d'or a la gestió de comunitats
      • Monitoritzar i moderar els comentaris
      • Eines de multigestió de continguts
      • El dia a dia del manteniment de diverses comunitats
      • Com gestionar eficientment la càrrega de feina
    4. Sortides laborals
      • Oportunitats per a freelancers
      • Oportunitats per a professionals dins les seves empreses
      • Estar a l'última, una requisit 2.0
      • Recursos per a Community Managers

    Metodologia

    El curs segueix el mètode propi d'Enrique San Juan d'explicació clara, divulgativa, rigorosa, directa i motivadora de conceptes d'avantguarda tecnològica englobats en el temari. Les explicacions, aptes per a tot tipus de públic, estan basades en l'experiència professional directa, s'acompanyen d'elements visuals, exercicis grupals i varietat de recursos per expandir les matèries exposades en la sessió.

    Destinataris

    • Periodistes, redactors independents i productors de continguts
    • Responsables de comunicació corporativa
    • Blocaires particulars o professionals
    • Directors de gabinets d'imatge i comunicació
    • Responsables de màrqueting
    • Professionals lliberals
    • Autònoms
    • Emprenedors

    Professors

    Enrique San Juan González

    Periodista, especialitzat en noves tecnologies, té una àmplia experiència en Internet i les seves aplicacions empresarials des dels seus inicis. Ha dirigit diverses publicacions de tecnologia, ha coordinat el suplement de tecnologia Novatec de La Vanguardia, i ha treballat en el departament de comunicació d’IBM Espanya. Actualment, és Director de l’agència digital Community Internet – the social media company a Barcelona.