• Com despertar l'interès dels mitjans

    Sense restricció horària

    Objectius del curs

    En un context digital d’immediatesa i globalització, com ha canviat la relació entre directors de comunicació o gabinets de premsa i els mitjans en els darrers temps? Quins són els factors que han contribuït a aquest canvi?; Quines són les claus per tal que aquesta relació doni els resultats esperats per a les dues parts? Com poden les empreses i institucions aconseguir generar continguts d’interès per als mitjans? Són d’utilitat les notes de premsa tenint en compte que un periodista en pot arribar a rebre més de 150 en un sol dia?

    En aquesta càpsula s’explica què cal tenir en compte a l’hora d’establir la relació amb els mitjans de comunicació, quins són els canals i els formats que més funcionen, les rutines dels mitjans, i quina és la manera de valorar i filtrar la informació que reben diàriament.

    Programa

    • La nova realitat i les dinàmiques dels mitjans de comunicació
    • La nota de premsa: quan sí i quan no; com elaborar notes de premsa que siguin noticiables
    • L’exclusivitat dels continguts: la necessitat de temes propis
    • Formats “a la carta”: adaptar el contingut al mitjà
    • Altres formats dirigits a mitjans de comunicació

    Metodologia

    L'horari indicat al marge dret és orientatiu. Com el vídeo està enregistrat, l'alumnat pot accedir als materials els dies i hores que prefereixi fins a la data de finalització del curs

    Destinataris

    Periodistes i professionals de la comunicació interessats en conèixer les noves dinàmiques en les relacions amb els mitjans de comunicació, així com noves formes i formats per despertar el seu interès.

    Professors

    Anna Becerra

    Periodista amb més de quinze anys d’experiència en comunicació corporativa i en relació amb mitjans de comunicació/en gabinets de premsa. Ha treballat tant per a multinacionals com per a petites i mitjanes empreses i ha estat directora de comunicació de la Cambra de Comerç de Barcelona. Abans, havia exercit de periodista a l’Agència EFE, la Cadena SER i Catalunya Ràdio. Actualment és consultora de comunicació.  

    Silvia Ramón-Cortés

    Periodista amb més de vint anys d’experiència en comunicació corporativa i de crisi. Inicià la seva carrera professional a diversos mitjans de comunicació i, posteriorment, a l’agència de comunicació Roman Ha estat directora de comunicació a empreses com Cespa, ICL o Danone i en l’actualitat exerceix de consultora i de professora col·laboradora al Màster de Comunicació Corporativa de la UOC.  

    Preus

    Col·legiats
    4,98€
    Col·legiats en atur
    Bonificació completa prèvia sol·licitud
    Col·legiats jubilats
    2,49€
    Associació de Professionals de la Comunicació d’Andorra
    4,98€
    Colexio Profesional de Xornalistas de Galicia / Asociación Periodistas Santiago de Compostela
    4,98€
    ACPC/AMIC/APPEC
    7,46€
    Associacions i estudiants de periodisme
    8,76€
    Tarifa pública
    9,95€

    Edicions obertes

    Internet

    Internet
    22/09/2025 (19:00 a 19:15)
    06/10/2025 (19:00 a 19:15)
    30 minuts
    Català
    Inscriu-te