• Com es fa un pla de comunicació interna

    Objectius del curs

    La Comunicació Interna és un element clau de les organitzacions i la seva importància cada vegada és més valorada per la direcció de companyies, institucions i entitats de tot tipus. Ha passat de ser una tasca menor, tradicionalment vinculada a departaments de Recursos Humans, a una eina estratègica molt rellevant, per a la gestió de la qual cada vegada més es requereixen professionals formats en comunicació.

    Aquest curs s’ofereix en continuïtat al programa “Introducció a la comunicació interna a l’empresa” i té com a objectiu que els participants aprofundeixin en el coneixement de les tècniques i instruments que s’hi utilitzen i, sobretot, que aprenguin a estructurar-los en un Pla de Comunicació Interna.

    L’objectiu és que siguin capaços d’elaborar plans de CI adaptats a qualsevol tipus d’empresa o organització, ja sigui la pròpia o per encàrrec d’altres.

    Programa

    1. La comunicació interna a l’empresa

    • Fluxos de Comunicació
    • Models de direcció i comunicació
    • Eines de comunicació interna

    2. El Pla de comunicació interna

    • El Pla estratègic de Comunicació
    • Auditoria i Diagnòstic
    • Pla d’acció
    • Pla de Màrqueting intern
    • Seguiment i Avaluació

    3. El Pla de Comunicació Interna de Crisis

    • Riscos, vulnerabilitats i crisis
    • La gestió de la incertesa

    4. La Presentació del Pla

    Metodologia

    Les sessions combinaran l’exposició de conceptes amb l’exercici pràctic dels participants, que es basarà en l’elaboració i presentació d’un pla de comunicació interna real per a l’organització que escullin.

    Requeriments

    Els participants han de tenir coneixements previs de comunicació interna o haver cursat prèviament el programa “Introducció a la comunicació interna a l’empresa”, del Centre de Formació del Col·legi de Periodistes.

    Destinataris

    Tots aquells professionals interessats a conèixer com fer un Pla de Comunicació Interna i saber-lo presentar.

    El curs està especialment indicat per a persones que treballin o hagin treballat en organitzacions o companyies amb responsabilitat sobre qualsevol vessant de la comunicació corporativa, ja sigui des de departaments de Comunicació o de Recursos Humans, Gabinets de Comunicació, Consultories de Comunicació i RR.PP. o Màrqueting.

    També s’adreça a tot tipus de professionals del món de l’empresa que vulguin aprofundir en com la comunicació els pot ajudar a motivar i gestionar equips, a implantar canvis i a potenciar el sentiment de pertinença.

    Professors

    Belén Badia Uriach

    Llicenciada en Psicologia del Treball i les Organitzacions per la Universitat de Barcelona. Màster en "Formador de Formadors Europeu" per la UPC i Executive Programme en “Dirección de Personas” per ESADE. És directora de Persones i Comunicació del Grup Uriach. Anteriorment ha treballat en empreses com SEAT, Winterthur-Acsa, Fira de Barcelona, Altiare i Areas.