• Com fer publicitat a les xarxes socials

    Social Media Paid: l’ús de les xarxes socials com a canal publicitari

    Objectius del curs

    Les Xarxes Socials són actualment una obligació i un repte per a les marques o empreses que volen connectar amb els seus consumidors. A la complexitat de crear continguts de qualitat, se suma la dificultat, cada dia més creixent, de fer-los arribar als usuaris. Conèixer les possibilitats del social media paid t’ajudarà a aplicar una estratègia de promoció social que et permetrà reconnectar amb els teus usuaris, donar notorietat al teu contingut i aconseguir els teu objectius, mesurant l’impacte i el rendiment de cada cèntim invertit per aconseguir-ho.

    Programa

    Els mitjans socials com a plataformes publicitàries

    • Per què usar social media paid
    • L’algoritme de la difusió del contingut
    • Abast orgànic vs. Abast pagat
    • Diferenciació entre mitjans propis, pagats i guanyats
    • El compte publicitari social
    • Glossari de termes de rendiment

    Dissenyant una campanya de Social Media Paid a Facebook/Instagram i Twitter

    • Possibles objectius d’una campanya de social media paid
    • Formats d’ads possibles
    • La segmentació social
    • El contingut social media paid
    • Defininició del pressupost i del mètode de pagament
    • Eines complementàries: lead cards, píxels de conversió

    Anàlisi de resultats

    • Calculant l’èxit d’una campanya de Social Media Paid
    • Estadístiques de rendiment i mètriques per a cada xarxa social
    • Mesura de kpi’s de campanya segons els objectius
    • Eines per a anàlisi d’una campanya social
    • De la plataforma social a la plataforma web

    Metodologia

    6 hores de teoria i 2 hores per realitzar un taller pràctic de forma individual que després serà contrastat en grup.

    Requeriments

    És fonamental tenir accés a l’administració de pàgina de Facebook i un perfil de Twitter.

    Destinataris

    Periodistes i professionals de la comunicació, ja familiaritzats amb el treball en Xarxes Socials i l’elaboració d’estratègies d’interacció amb usuaris i clients a través de Social Media que vulguin complementar aquestes estratègies amb campanyes de social media paid, per maximitzar l’impacte i l’abast de les seves accions.

    Professors

    Pilar Yépez Molina

    Llicenciada en Publicitat i Relacions Públiques a la Facultat de Ciències de la Informació de Sevilla. Ha estat directora creativa en agències espanyoles dedicades al màrqueting on-line o al màrqueting below the line. Des del 2009, és directora creativa i sòcia fundadora d'Úbica Below, agència especialista en màrqueting i comunicació digital. Professora i ponent amb més de 15 anys d’experiència impartint cursos especialitzats en aquesta matèria en diferents centres i universitats.