• Com fer un Pla de Comunicació Social Media

    Objectius del curs

    Els mitjans socials han donat veu als seus usuaris fent que canviï la relació entre les empreses i els seus clients. Les recomanacions, positives o negatives, d’altres consumidors són un dels factors que es tenen més en compte a l’hora d’escollir un producte o servei.

    La importància dels mitjans socials per a l’entorn empresarial no admet discussió. No es tracta doncs de decidir si cal ser presents o no. La qüestió fonamental és què cal fer als mitjans socials per fer-ho bé. A l’igual que qualsevol altra acció que una empresa fa, o deixa de fer, les accions als mitjans socials tenen una incidència directa en la imatge i en la reputació corporativa.

    Com escollir els mitjans socials més adients per a una empresa? És necessari tenir un blog? Quants recursos necessitem per poder fer-ho bé? Quin és el retorn que podem esperar de les accions en mitjans socials?

    L’objectiu d’aquest curs és oferir aquells coneixements que permetin portar a terme amb èxit un pla o estratègia de comunicació online. Aquest no pretén ser un curs d’especialització però tampoc un de nivell elemental.

    Programa

    Bloc 1

    Mitjans socials

    • Què són?
    • Per a què serveixen?
    • Blogs
      • Personal
      • Corporatiu
      • Editors
      • Temàtiques
    • Xarxes socials
      • Generalistes vs Específiques
      • Relacionals vs Presencials

    Protecció de marca

    • On estar?
    • On tenir presència?
    • On participar?

    Bloc 2

    Audiència 2.0

    • ¿Qui són?
      • Clients
      • Líders opinió
      • Empleats
    • Patrons de comportament
    • Usos i hàbits

    Comunicació 2.0

    • To d’emissió
    • Temàtiques
    • Línies editorials
    • Continguts
    • Pla de publicació

    Bloc 3

    Gestió de les xarxes socials

    • La funció del Community Manager
    • Responsabilitats del Community Manager
    • Guia d’usos i estils en xarxes socials
    • Gestió i dinamització de comunitats online
    • Gestió de pàgines de Facebook i comptes de twitter
    • Altres xarxes: Instagram, Spotify, Pinterest

    Reputació digital

    • Concepte
    • Anàlisi de la reputació digital
    • Crisis en mitjans socials
      • Detecció
      • Classificació
      • Gestió
      • Procediment d’actuació

    Bloc 4

    Influenciadors socials

    • Visibilitat vs influència
    • Celebritats, Influenciadors i Ambaixadors de marca
    • Bloggers i líders d’opinió
    • Paràmetres per avaluar la influència social
    • És Klout el mesurador de la influència social?

    Campanya d’influenciadors socials

    • Identificació
    • Proposta de col·laboració
    • Aproximació

    Bloc 5

    Eines de gestió i planificació

    • Hootsuite
    • Tweetdeck
    • Feedly
    • Buffer
    • SocialBro

    Analítica social media

    • Eines de mesurament
      • Google Analytics
      • Facebook Insights
      • Twitter Analytics
    • Mètriques
      • Abast (Reach)
      • Interacció (Engagement)
    • Anàlisi de resultats

    Metodologia

    En les sessions s’explicaran els conceptes fonamentals per donar resposta a aquestes qüestions a més d’altres relacionades amb la definició i el desenvolupament d’un pla de mitjans socials. Per reforçar l’aprenentatge dels conceptes es presentaran casos d’èxit d’empreses de diferents sectors i activitats.

    Requeriments

    Es recomana assistir amb un ordinador portàtil, tot i no ser imprescindible.

    Destinataris

    Periodistes, responsables de comunicació i màrqueting i, en general, tots aquells interessats en saber com donar a conèixer la seva empresa i/o productes o serveis, de forma efectiva a través de la xarxa.

    Professors

    Joaquim Ruiz Frago

    Consultor d’ecommerce, màrqueting digital i social media i CEO de KSIBE Digital Solutions. Especialista en el disseny d’estratègies digitals orientades a l’execució i l’anàlisi de resultats des de la perspectiva de negoci de les empreses. És membre del Cluster Ecommerce&Tech Barcelona y de l’associació STIC.cat, organitzadora dels Premis Blogs Catalunya i promotora de l’Agència Catalana d’Internet. Consultor de Màrqueting Digital acreditat per ACCI0, Formador certificat per la Universitat de Barcelona en Anàlisi Web i Mitjans Socials, Col·laborador de la consultora de negoci digital RocaSalvatella y Professor de Foxize School on imparteix cursos sobre comerç electrònic, desenvolupament de negoci i comunicació digital. Enginyer de Telecomunicacions per La Salle-Universitat Ramon Llull, Diplomat en Desenvolupament Directiu per IESE y Máster en Direcció de Màrqueting i Comunicació per la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). Compta amb 25 anys d’experiència en màrqueting i vendes en empreses nacionals i multinacionals.