Els mitjans socials han donat veu als seus usuaris fent que canviï la relació entre les empreses i els seus clients. Les recomanacions, positives o negatives, d’altres consumidors són un dels factors que es tenen més en compte a l’hora d’escollir un producte o servei.
La importància dels mitjans socials per a l’entorn empresarial no admet discussió. No es tracta doncs de decidir si cal ser presents o no. La qüestió fonamental és què cal fer als mitjans socials per fer-ho bé. A l’igual que qualsevol altra acció que una empresa fa, o deixa de fer, les accions als mitjans socials tenen una incidència directa en la imatge i en la reputació corporativa.
Com escollir els mitjans socials més adients per a una empresa? És necessari tenir un blog? Quants recursos necessitem per poder fer-ho bé? Quin és el retorn que podem esperar de les accions en mitjans socials?
L’objectiu d’aquest curs és oferir aquells coneixements que permetin portar a terme amb èxit un pla o estratègia de comunicació online. Aquest no pretén ser un curs d’especialització però tampoc un de nivell elemental.
Bloc 1
Mitjans socials
Protecció de marca
Bloc 2
Audiència 2.0
Comunicació 2.0
Bloc 3
Gestió de les xarxes socials
Reputació digital
Bloc 4
Influenciadors socials
Campanya d’influenciadors socials
Bloc 5
Eines de gestió i planificació
Analítica social media
En les sessions s’explicaran els conceptes fonamentals per donar resposta a aquestes qüestions a més d’altres relacionades amb la definició i el desenvolupament d’un pla de mitjans socials. Per reforçar l’aprenentatge dels conceptes es presentaran casos d’èxit d’empreses de diferents sectors i activitats.
Es recomana assistir amb un ordinador portàtil, tot i no ser imprescindible.
Periodistes, responsables de comunicació i màrqueting i, en general, tots aquells interessats en saber com donar a conèixer la seva empresa i/o productes o serveis, de forma efectiva a través de la xarxa.
Consultor d’ecommerce, màrqueting digital i social media i CEO de KSIBE Digital Solutions. Especialista en el disseny d’estratègies digitals orientades a l’execució i l’anàlisi de resultats des de la perspectiva de negoci de les empreses. És membre del Cluster Ecommerce&Tech Barcelona y de l’associació STIC.cat, organitzadora dels Premis Blogs Catalunya i promotora de l’Agència Catalana d’Internet. Consultor de Màrqueting Digital acreditat per ACCI0, Formador certificat per la Universitat de Barcelona en Anàlisi Web i Mitjans Socials, Col·laborador de la consultora de negoci digital RocaSalvatella y Professor de Foxize School on imparteix cursos sobre comerç electrònic, desenvolupament de negoci i comunicació digital. Enginyer de Telecomunicacions per La Salle-Universitat Ramon Llull, Diplomat en Desenvolupament Directiu per IESE y Máster en Direcció de Màrqueting i Comunicació per la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). Compta amb 25 anys d’experiència en màrqueting i vendes en empreses nacionals i multinacionals.
02/05/2025 Barcelona |
30/04/2025 Manresa |
25/04/2025 Barcelona |
24/04/2025 Vic |
Col·legi de Periodistes de Catalunya 2025
Rambla de Catalunya 10, pral. 08007 Barcelona.
Tel. 93 317 19 20 contacte@periodistes.cat