• Com mesurar l’èxit a les xarxes socials

    Introducció al Social Media ROI (SMR)

    Objectius del curs

    Sovint la inversió que les organitzacions fan per posar en marxa la seva presència a les xarxes socials no es manté en el temps perquè no està controlada. Aquest curs explica com establir indicadors d’èxit per a la presència i les accions en xarxes socials i com monitoritzar els resultats de la forma més eficient possible. Els participants aprendran a marcar objectius per a les diferents accions a Facebook, Twitter i Youtube, sabran definir kpi’s (key performance indicators – indicadors clau d’assoliment) per mesurar-les i aprendran com analitzar les dades per quantificar el seu èxit.

    Aquest curs és complementari del programa “Analítica web per a periodistes” –centrat especialment en l’eina Google Analytics– que també s’ofereix al Centre de Formació i Desenvolupament del Col·legi de Periodistes.

    Programa

    Introducció a la definició d’objectius socials

    • Glossari de l’analítica social
    • Objectius empresarials vs. Objectius socials
    • Com definir correctament un objectiu social: objectius SMART
    • Diferents objectius per a diferents etapes: el funnel
    • Què és un KPI i com definir-lo en xarxes socials
    • KPIs en xarxes socials i KPIs socials en llocs web

    Coneixent les mètriques per cadascuna de les tres grans xarxes socials

    • Facebook
      • Glossari de termes
      • KPIs específics
      • Facebook Insights
      • Eines específiques
    • Twitter
      • Glossari de termes
      • KPIs específics
      • Twitter analytics
      • Eines específiques
    • Youtube
      • Glossari de termes
      • KPIs específics
      • Youtube Insights

    Social Media ROI

    • Què és SMR i formes globals de mesurar
    • Conceptes relacionats: return on engadgement, return on influence, return on action
    • Els reptes a l’hora de mesurar SMR
    • El dashboard (tauler de control) de monitorització social

    Monitorització i anàlisi SMR

    • Calculant l’SMR d’una campanya de Social Media
    • Bones pràctiques per millorar l’SMR
    • Eines de monitorització complementàries

    Metodologia

    El curs combina l’exposició de conceptes i l’exemplificació d’eines amb la resolució d’un cas pràctic que es porta a terme de forma individual i es contrasta amb la resta de participants.

    Requeriments

    Cal assistir amb un ordinador portàtil o dispositiu similar.

    Destinataris

    Tots els professionals que dediquen una part de la seva activitat al Social Media o que tenen algun tipus de responsabilitat en la gestió de les xarxes socials, tant pròpies com d’organitzacions. El curs és especialment indicat per a community managers i perfils similars.

    Professors

    Pilar Yépez Molina

    Llicenciada en Publicitat i Relacions Públiques a la Facultat de Ciències de la Informació de Sevilla. Ha estat directora creativa en agències espanyoles dedicades al màrqueting on-line o al màrqueting below the line. Des del 2009, és directora creativa i sòcia fundadora d'Úbica Below, agència especialista en màrqueting i comunicació digital. Professora i ponent amb més de 15 anys d’experiència impartint cursos especialitzats en aquesta matèria en diferents centres i universitats.