• Com millorar la reputació on-line (ORM)

    Objectius del curs

    Gràcies i degut al poder dels nous mitjans de comunicació digital, actualment cap marca o empresa pot sobreviure i complir els seus objectius sense formar part de la conversa social ni conèixer el seu impacte en la seva reputació. En aquest curs aprendràs com escoltar en les plataformes on-line, com formar part d’aquestes converses, d’una forma natural i creïble, i com gestionar-les i controlar el seu impacte sobre l’empresa i sobre la marca, inclús en situacions de crisis.

    Programa

    Introducció: l’identitat, el posicionament i la reputació

    • Definició d’ identitat digital
    • Diferències entre identitat de marca i identitat corporativa
    • L’ADN de marca i l’ identitat digital
    • Construint el teu posicionament on-line
    • Gestió de la reputació digital (ORM): definició i bases
    • Fases d’un pla de reputació on-line

    L’escolta activa

    • Definició i objectius de l’escolta activa
    • Suports i mitjans a escoltar
    • SEO i reputació on-line
    • El Buzz Marketing i la reputació digital
    • User generated content i tipologies d’usuaris
    • El pla de monitorització de l’escolta activa
    • Eines per a l’escolta activa: buscadors , webs i xarxes socials

    Anàlisi de Resultats i Pla d’Acció

    • Valoració del missatge i la seva extensió/abast
    • Identificació de líders d’opinió, influencers i social shakers
    • Fases i mètodes d’acció segons els resultats
    • ORM: El pla de gestió de la reputació digital

    La crisi

    • Què és crisi i què no és crisi de reputació digital
    • La prevenció com a arma per a la millora de la reputació
    • Identificació de detonadors de crisi de reputació
    • Fases de la crisi i mètodes d’acció segons la fase
    • Monitoritzant la crisi i diluint el seu impacte

    Metodologia

    8 hores de teoria amb un enfocament pràctic en què veurem molts casos pràctics d’exemple.

    Requeriments

    Són necessaris coneixements de les plataformes digitals i xarxes socials, i l’accés a l’administració d’aquestes plataformes farà més fàcil el seguiment del curs. Cal assistir a les sessions amb ordinador portàtil.

    Destinataris

    Periodistes i professionals de la comunicació amb una activitat íntimament lligada a la presència digital de la seva empresa, marca, o perfil professional i adaptats al treball dins l’entorn web.

    Professors

    Pilar Yépez Molina

    Llicenciada en Publicitat i Relacions Públiques a la Facultat de Ciències de la Informació de Sevilla. Ha estat directora creativa en agències espanyoles dedicades al màrqueting on-line o al màrqueting below the line. Des del 2009, és directora creativa i sòcia fundadora d'Úbica Below, agència especialista en màrqueting i comunicació digital. Professora i ponent amb més de 15 anys d’experiència impartint cursos especialitzats en aquesta matèria en diferents centres i universitats.