• Comunicació de Marques: Transmèdia Storytelling

    Objectius del curs

    Ens trobem immersos en una revolució tecnològica que ens ha portat a canviar tots els nostres hàbits de vida i les repercussions de la qual encara són difícils d'avaluar. Cada dia són més visibles els canvis que comporta i els seus efectes en tots els àmbits, inclòs el de la comunicació corporativa i de marca. Termes com Storytelling, Transmedia, Branded Content, Gamification, Advergaming, AdverNews, BrandNews, entre d'altres, constitueixen un nou panorama comunicatiu que va molt més enllà del simple canvi de les formes. Aquest curs proposa una aproximació pràctica i operativa a aquest nou panorama. L’objectiu és que els assistents coneguin les últimes tendències en comunicació i marketing especialment a través de productes i estratègies audiovisuals i multiplataforma. S’aprofundirà en la combinació de continguts i valors de marca amb storytelling i creació de branded content i projectes transmedia. També es treballarà a partir de l’exploració de relats preexistents i la seva expansió en una narrativa de marca i en un marc coherent. Tot plegat, sota la premissa de compaginar els interessos de les marques i del públic.

    Programa

    MÒDUL 1

    • Models de comunicació: del 1.0 al 2.0
    • Publicitat i entertainment versus Storytelling
    • Elements bàsics d’una història
    • Objectius, Intenció i Punt de vista
    • Branded Content i Valors de marca
    • Transmedia Storytelling i Universos narratius
    • Universos de marca
    • Casos d'estudi
    • Exercici pràctic

    MÒDUL 2

    • Experiència d'usuari
    • Comunitats i diàleg 2.0
    • Tipologia d'usuaris i nivells immersius
    • Remix i Co-creació
    • De la narració al joc
    • Col·laboració i maridatge entre marques
    • Casos d'estudi
    • Exercici pràctic

    Metodologia

    La formació combina l'exposició d'elements teòrics (acompanyats d'exemples il·lustratius) amb petits exercicis pràctics en què els participants aplicaran els coneixements impartits anteriorment.

    Destinataris

    El curs està destinat a persones que desitgen entrar en contacte amb les noves formes emergents de comunicació de marques. Especialment, tots aquells professionals relacionats amb el món de la comunicació (periodistes, publicistes, relacions públiques, professionals d'entorns audiovisuals), així com llicenciats i graduats en aquestes disciplines.

    Professors

    Montecarlo

    Storyteller, cineasta, arquitecte transmèdia. Llicenciat en Belles Arts (Universitat de Barcelona), Màster oficial en Cinema i Televisió (Universitat Ramon Llull), doctorat en Ciències de la Informació (URLL) amb una tesi sobre estructures narratives en mitjans audiovisuals. Va iniciar la seva carrera com a autor de còmics i realitzador de vídeo. Ha escrit llargmetratges i treballat com a script-doctor i assessor de projectes (ficció i documental). Ha dirigit curtmetratges i sèries d'animació. També ha dissenyat exposicions, jocs i interactius. Va ser soci fundador de Química Visual, primera empresa a Espanya dedicada a l’Storytelling Organitzacional i a la Creació de Projectes Transmèdia. És membre d’StoryCode (Associació dedicada a l’experimentació de noves narratives) i d’A.D.A. (Associació per al Desenvolupament de l'Audiovisual). Actualment treballa com a assessor independent d’Storytelling organitzacional per a diverses empreses i com a CCO (Chief Creative Content) a Efimero Films, Ltd. És assessor internacional d’AVA (Audiovisual, Videojuegos y Animación), i de l’associació de Medellín-Antioquia (Colòmbia). És autor de diversos llibres d’assaig i ficció i col·laborador habitual de mitjans digitals sobre temes d’storytelling, transmèdia i innovació.