• Comunicació interna a l’entorn professional

    Objectius del curs

    Empreses i organitzacions de tota mena paren cada vegada més atenció a l’ús de la comunicació no només com a eina de projecció externa sinó com un instrument clau en la gestió interna que afecta la cultura, la manera de fer i el dia a dia de les persones que l’integren. Per als periodistes, tant els que treballen en gabinets i consultories com els que volen fer el pas cap a aquest sector, conèixer les claus de la comunicació interna els permet ampliar les seves competències i horitzons professionals.

    El curs té com a objectiu que els participants aprofundeixin en el coneixement del paper que juga la comunicació interna a les organitzacions a partir de l’anàlisi del seu rol estratègic i de les seves principals eines. Es tracta de transmetre els coneixements clau per entendre i explotar el potencial que la comunicació pot aportar a l’interior de l’empresa.

    Programa

    • Què és la comunicació interna?
    • Objectius estratègics
    • Tendències clau
    • El relat corporatiu
    • La comunicació interna on/off
    • El pla de comunicació interna
    • Emissors i canals
    • Els públics
    • L’experiència del treballador
    • Comunicació interna com a palanca de canvi
    • Employer branding o el treballador com a ambaixador de marca
    • Casos pràctics

    Metodologia

    La sessió combinarà l’exposició de conceptes i la il·lustració contínua amb exemples i casos pràctics que permetin conèixer de forma amena les bases i tendències de la comunicació interna, així com les principals estratègies i eines per implicar els públics interns de l’organització.

    Destinataris

    Totes aquelles persones interessades a conèixer el potencial de la comunicació interna en una organització: periodistes de gabinets de premsa i de consultories de comunicació; especialistes en comunicació i màrqueting, així com professionals del món de l’empresa que vulguin aprofundir en com la comunicació els pot ajudar a motivar i gestionar equips, a implantar canvis i a potenciar el sentiment de pertinença.

    Professors

    Cristina Salvador Branera

    Llicenciada en Ciències de la Comunicació per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Màster en Relacions Internacionals al CIDOB, administració empreses a EADA i DIBEX (Digital Business Executive Program) a l'ISDI. Fundadora de l'agència BothPeople&Comms a inicis de 2000. Abans, va treballar a mitjans de comunicació i va ser directora de comunicació de la Fundació Internacional Josep Carreras. 25 anys d'experiència en els àmbits de la comunicació corporativa, comunicació interna i de crisi, comunicació en l’àmbit de la salut i la cultura, formació en comunicació i responsabilitat social. Membre de la Junta del Col·legi de Periodistes de Catalunya.

    Maria Capellá Pujol Graduada en Comunicació Audiovisual per la Universitat Pompeu Fabra, té un màster en Direcció de Comunicació per l’IDEC- UPF. Responsable de comunicació interna i canvi a Both. People & Comms. Abans d’unir-se a l’equip, va ser especialista en comunicació interna i corporativa a Roche Diagnostics Espanya. Experiència en gestió de projectes, estratègia de marca i de comunicació interna, gestió del canvi, employee experience, storytelling i tallers de formació en habilitats comunicatives.