• Comunicació interna a l’entorn professional

    Objectius del curs

    Empreses i organitzacions de tota mena paren cada vegada més atenció a l’ús de la comunicació no només com a eina de projecció externa sinó com un instrument clau en la gestió interna que afecta la cultura, la manera de fer i el dia a dia de les persones que l’integren. Per als periodistes, tant els que treballen en gabinets i consultories com els que volen fer el pas cap a aquest sector, conèixer les claus de la comunicació interna els permet ampliar les seves competències i horitzons professionals.

    El curs té com a objectiu que els participants aprofundeixin en el coneixement del paper que juga la comunicació interna a les organitzacions a partir de l’anàlisi del seu rol estratègic i de les seves principals eines. Es tracta de transmetre els coneixements clau per entendre i explotar el potencial que la comunicació pot aportar a l’interior de l’empresa.

    Programa

    • Què és la comunicació interna?
    • Objectius estratègics
    • Tendències clau
    • El relat corporatiu
    • La comunicació interna on/off
    • El pla de comunicació interna
    • Emissors i canals
    • Els públics
    • L’experiència del treballador
    • Comunicació interna com a palanca de canvi
    • Employer branding o el treballador com a ambaixador de marca
    • Casos pràctics

    Metodologia

    La sessió combinarà l’exposició de conceptes i la il·lustració contínua amb exemples i casos pràctics que permetin conèixer de forma amena les bases i tendències de la comunicació interna, així com les principals estratègies i eines per implicar els públics interns de l’organització.

    Destinataris

    Totes aquelles persones interessades a conèixer el potencial de la comunicació interna en una organització: periodistes de gabinets de premsa i de consultories de comunicació; especialistes en comunicació i màrqueting, així com professionals del món de l’empresa que vulguin aprofundir en com la comunicació els pot ajudar a motivar i gestionar equips, a implantar canvis i a potenciar el sentiment de pertinença.

    Professors

    Cristina Salvador Branera

    Llicenciada en Ciències de la Comunicació per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Màster en Relacions Internacionals al CIDOB, administració empreses a EADA i DIBEX (Digital Business Executive Program) a l'ISDI. Fundadora de l'agència BothPeople&Comms a inicis de 2000. Abans, va treballar a mitjans de comunicació i va ser directora de comunicació de la Fundació Internacional Josep Carreras. 25 anys d'experiència en els àmbits de la comunicació corporativa, comunicació interna i de crisi, comunicació en l’àmbit de la salut i la cultura, formació en comunicació i responsabilitat social. Membre de la Junta del Col·legi de Periodistes de Catalunya.