• De periodista a consultor de comunicació

    Objectius del curs

    El mercat demanda professionals de la comunicació polivalents, amb capacitat crítica i d’anàlisi de la realitat. Calen periodistes que es poden posar sense por en el paper de consultors, oberts als reptes –i al canvi– i capaços d’assumir noves responsabilitats treballant per projectes i en equip amb empreses i organitzacions.

    La comunicació és avui més que mai una part important en l’estratègia de negoci, vendes i màrqueting de les empreses. És un sector clau: els consultors de comunicació poden aportar notorietat, reputació, valor i capacitat d’influència. Per tant, existeix una demanda real de periodistes/consultors professionals, capaços d’oferir serveis d’una forma flexible i rigorosa.

    L’orientació d’aquest taller és completament pràctica i els objectius són capacitar els participants per iniciar un canvi en la seva trajectòria i portar-la del periodisme de mitjans a la consultoria en comunicació. Es treballen aspectes com la preparació de propostes, la seva presentació i defensa davant del client, com interpretar els mitjans des de l’altre costat i, en definitiva, com obrir-se pas en un nou camí professional.

    Programa

    Com fem el canvi? Com ens orientem a una nova professió?

    • Introducció
    • Pràctica amb un cas real, Vidaria
    • El consultor de comunicació. Qui és i que fa? Habilitats comercials
    • Com assumim aquest nou paper?
    • Primers passos: buscar i trobar clients, elaborar propostes i pressupostos
    • Sortim a vendre?
    • Pràctica amb un cas real, Kreedit
    • Conclusions i debat participatiu

    Pràctica

    • Exemples reals de projectes de consultoria de comunicació, casos pràctics i d’altres accions comunicatives
    • Plantejament d’un cas pràctic real
    • Resolució per equips amb l’acompanyament del professor
    • Defensa del projecte i debat obert sobre les decisions preses
    • Exposició de com es va resoldre el cas a la realitat
    • Exemples complementaris

    Cloenda

    Metodologia

    La sessió és dinàmica, oberta i molt participativa per tal que els participants arribin per ells mateixos a assolir el coneixement. Es tracta d’oferir de forma molt pràctica eines i recursos útils per resoldre els problemes reals que avui plantegen les empreses en la seva manera d’apropar-se als mitjans.

    Destinataris

    Tots aquells periodistes que es plantegen un nou camí professional en l’entorn dels gabinets de comunicació i RR.PP. Periodistes, en suma, que volen aprendre a gestionar de forma eficaç la comunicació en entorns empresarials i professionals que en el seu present laboral es plantegen reconduir la seva carrera cap a serveis multidisciplinaris de comunicació, en sentit ampli, a les empreses i organitzacions.

    Professors

    Josep Salvat Sangra

    Amb estudis de Doctorat per la Universitat de Vic, és Llicenciat en Periodisme per la Universitat Pompeu Fabra i Diplomat en Geografia i Història per la Universitat de Barcelona. Consultor de comunicació, soci i director de JOSEP SALVAT PR, és assessor de comunicació i màrqueting corporatiu per a empreses i organitzacions. Ha estat cap de premsa i relacions públiques a Panasonic i Samsung. És director del Màster en Direcció de Comunicació i Publicitat a ESIC Business School Barcelona, així com professor associat a la UAB.