• Eines per relacionar-se amb els mitjans de comunicació

    Curs Presencial

    Objectius del curs

    Entendre millor com funcionen els mitjans de comunicació i les rutines diàries dels periodistes.

    Proporcionar les eines per elaborar una estratègia efectiva perquè el nostre missatge arribi als mitjans.

    Teixir relacions amb el ventall més ampli possible de periodistes.

    Analitzar tots els canvis de les noves audiències.

    Programa

    1. Rutines de treball dels mitjans: Anàlisi de com funcionen els mitjans de comunicació. Què necessiten d’un gabinet de comunicació. Els seus timings. Els canvis que han sofert.
    2. Com millorar les relacions amb els periodistes: Fer arribar amb claredat el nostre missatge. Respondre amb eficàcia a les necessitats d’un periodista.
    3. Escoltar i empatitzar amb les audiències: Analitzar uns mitjans en contínua fase de canvis. Oferir la nostra informació en formats diferents. Augmentar la interactuació amb els lectors, oients o espectadors.

    Metodologia

    1. Contextualització del panorama mediàtic.
    2. Teoria sobre els tres punts esmentats del programa.
    3. Posada en pràctica, combinant la teoria amb exercicis pràctics.

    Destinataris

    Periodistes i responsables de comunicació, portaveus i altres càrrecs amb responsabilitats compartides amb la relació amb els mitjans de comunicació i la millora de la imatge de la marca de l’empresa.

    Professor:
    Alberto Gómez

    Llicenciat en Periodisme per la UAB, ha treballat 20 anys en diferents mitjans de comunicació com Cuatro, Canal Sur o l’Agència EFE. També ha col·laborat per les webs d’El Diario, El Mundo, Crónica Global, Panenka, AM14 o La veu del carrer. En el món de la comunicació corporativa, ha implementat l’estratègia de comunicació de campanyes electorals, ha format part de l’equip de comunicació del torneig Comte de Godó i ha col·laborat amb publicacions de diferents empreses. També ha impartit xerrades a ESIC, a les universitats de Lleida i a la UAB.