• Escolta activa de xarxes socials

    Objectius del curs

    L’objectiu és que l’alumne sigui capaç d’executar i implementar eines d’escolta activa de xarxes socials, també conegudes com social media listening, i treballar en la seva possible aplicació per millorar la comunicació i el màrqueting. Es tracta d’una de les aplicacions de les dades per a la transformació de les estratègies comunicatives. En el curs s’oferiran eines concretes per tal de poder definir i executar una estratègia d’escolta activa adaptada a les necessitats i recursos disponibles. Es treballarà sobre casos reals.

    Programa

    Social Media Listening

    • Què vol dir social media listening
    • Quina informació podem trobar
    • La importància de la conversa externa
    • Principals fonts
    • La reputació online
    • Mitjans de comunicació digitals
    • Limitacions actuals: legals, pràctiques i ètiques

    Eines utilitzades

    • Com funciona una eina d’escolta a xarxes socials
    • Diferències entre una eina de pagament i una eina gratuïta i com escollir quina s’adapta millor.

    Tipus d’anàlisi

    • Quin tipus d’anàlisi es pot fer
    • Què es l’anàlisi semàntic: anàlisi per temes o per sentiment

    Aplicacions del social media listening

    • Benchmarking
    • Anàlisi de campanyes
    • Millora en l’atenció al consumidor o l’atenció ciutadana
    • Previsió de tendències
    • Estudi de la reputació digital

    Com definir una estratègia d’escolta activa

    • Establir el punt de partida
    • Definició d’objectius
    • Visualització de dades
    • Configuració d’equip
    • Definició d’indicadors i criteris d’avaluació
    • Planificació de seguiment

    Metodologia

    Es combinarà la teoria amb exercicis pràctics. Al llarg de la sessió els alumnes podran plantejar els seus dubtes i s’aniran responent de forma interactiva amb el conjunt del grup.

    Requeriments

    Per tal de poder avançar amb el contingut es requerirà que els alumnes tinguin coneixements bàsics en la gestió de xarxes socials. Tot i no tractar-se d’un curs de gestió de xarxes socials sinó d’escolta activa, s’ha de saber mínimament com funcionen per tal de poder entendre les dinàmiques d’una conversa.

    Es recomana assistir amb un ordinador portàtil, tot i que no és imprescindible.

    Destinataris

    Professionals de la comunicació corporativa i institucional especialitzats en definició d’estratègies de comunicació, presència i reputació digital.

    Professors

    Míriam Hatibi

    Consultora de comunicació i estratègia a Sibilare i experta en anàlisi de dades de xarxes socials i escolta activa. Graduada en International Business Economics per la Universitat Pompeu Fabra i màster en Internacionalització per la Universitat de Barcelona.