• Estratègies 2.0 i gestió de comunitats virtuals

    Objectius del curs

    Les xarxes socials i l’Internet 2.0 són termes utilitzats constantment avui dia, sovint com a sinònim d’intercanvi, de dinamisme, d’innovació i fins i tot de revolució. A l’entorn d’aquestes eines, han sorgit noves oportunitats de feina en forma de noves “professions digitals”. Per la preparació i experiència que posseeixen, els periodistes es troben en una situació avantatjosa per orientar-se cap a aquestes noves oportunitats laborals.

    Partint d’aquesta situació, els objectius que el curs ofereix als participants són:

    • Adquirir competències comunicatives, socials i tècniques per a la comunicació online.
    • Assolir el nivell necessari per realitzar tota una campanya canalitzada cap al benefici de la ciutadania i la promoció de la participació.
    • Saber interpretar i analitzar resultats d'impacte i estratègies d'atracció de navegants.
    • Promoure el seu desenvolupament personal i l'augment de la seva autoestima mitjançant l'adquisició de noves competències professionals amb incidència activa en l'ocupació.

    Programa

    Community manager: el gestor de comunitats virtuals

    • El canvi de paradigma
    • Perfil: capacitats i funcions
    • El seu lloc dins l’empresa
    • Organització del dia a dia
    • Desenvolupament del social media plan
      • Tipus de públics
      • Canals de comunicació: blocs, webs, tipus de xarxes socials i aplicacions per treure’n el màxim partit, butlletins electrònics
      • Eines de monitorització
      • Atenció al client i gestió de queixes

    Màrqueting i estratègies per generar trànsit al web

    • Buscadors
    • Posicionament
    • Estratègies: posicionament natural, publicitat online, e-mail màrqueting…

    Repàs de casos d’èxit

    Metodologia

    Exposició pràctica, dinàmiques grupals i anàlisi de casos reals. Els participants practicaran amb les eines i estratègies online apreses amb el suport del professorat.

    Requeriments

    Es recomana assistir amb un ordinador portàtil.

    Destinataris

    Totes aquelles persones interessades en el món 2.0 i les noves tecnologies i que vulguin preparar-se per a una professió emergent.

    Professors

    Meritxell Costa Romea

    Periodista. Postgrau en comunicació política i institucional. Màster en dinamització de la societat i el coneixement. És responsable de comunicació i màrqueting de diferents institucions i professionals, coordinadora de projectes i formadora; gestora de continguts web del Departament d’Interior de la Generalitat de Catalunya i col·laboradora de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). Dirigeix el curs d'especialització Relacions Públiques 2.0 a la Universitat de Girona. Ha treballat a Catalunya Ràdio i en altres mitjans de comunicació i també en gabinets de comunicació públics i privats. Ha estat coordinadora del projecte “Empordà Digital”, liderat pels Ajuntaments de Begur, Palafrugell i la Secretaria de Telecomunicacions de la Generalitat de Catalunya, per a la implantació de noves tecnologies.