• Gestió i organització d'un gabinet de premsa

    Objectius del curs

    L’objectiu és ensenyar als participants a organitzar i gestionar un gabinet de premsa o departament de comunicació, en un sentit ampli. El curs mostrarà, d’una forma molt pràctica, com gestionar la relació amb els periodistes, la confecció de les notes de premsa, les bases de dades, el mapa de mitjans i com coordinar la informació que enviem als redactors per assolir els nostres objectius de cobertura i presència mediàtica.

    El curs capacitarà als assistents per treballar de forma autònoma i professional en un entorn sota pressió, amb estratègia i sota el prisma de la direcció de comunicació i gerència empresarial. La sessió, que porta la realitat a l’aula, explica el dia a dia d’un gabinet de premsa i com vehiculem les informacions publicades dins l’organització.

    Programa

    Gabinets de premsa

    • Introducció
    • Mapa de mitjans i bases de dades
    • Cas pràctic 1. Nota de premsa Affinity
    • Cas pràctic 2. SONY, la crisi del gabinet
    • Configuració del departament. Primers passos i visió estratègica
    • El Pla de comunicació, la nostra eina de treball
    • Calendari, planificació, estratègia, execució, producció
    • El dia a dia amb els periodistes

    Pràctica

    • Treball per equips amb l’acompanyament del professor
    • Defensa de propostes i debat obert per copsar les decisions preses
    • Conclusions

    Metodologia

    La sessió és dinàmica, oberta i participativa. Es tracta d’oferir de forma molt pràctica eines i recursos útils.

    Destinataris

    Totes aquelles persones que es plantegen donar el salt al “periodisme d’empresa” i volen aprendre a organitzar un departament de comunicació des de zero i amb les funcions ben definides. Periodistes que en el seu present professional mai han organitzat un gabinet de premsa i volen conèixer en profunditat quins són els passos que cal seguir, com es gestiona la informació, etc.

    Professors

    Josep Salvat Sangra

    Amb estudis de Doctorat per la Universitat de Vic, és Llicenciat en Periodisme per la Universitat Pompeu Fabra i Diplomat en Geografia i Història per la Universitat de Barcelona. Consultor de comunicació, soci i director de JOSEP SALVAT PR, és assessor de comunicació i màrqueting corporatiu per a empreses i organitzacions. Ha estat cap de premsa i relacions públiques a Panasonic i Samsung. És director del Màster en Direcció de Comunicació i Publicitat a ESIC Business School Barcelona, així com professor associat a la UAB.