• Gestió i tècniques de creixement de comunitats a Twitter

    Objectius del curs

    El propòsit del curs és atorgar uns coneixements totalment orientats a la pràctica i d’aplicació immediata, tant per a comptes personals com d’organitzacions en aquesta xarxa social que ha suposat una autèntica revolució de les comunicacions. El curs destil·la més de set anys d’activitat del professor a la plataforma i es concentra a donar respostes i orientacions per a qüestions com:

    • Què significa tenir presència activa a Twitter
    • Què tuitar, quan i quant
    • Com s’aconsegueix fer créixer una comunitat entorn d’un perfil de Twitter
    • Com es gestionen comunitats des d’un perfil de Twitter

    Programa

    La sessió es divideix en quatre parts:

    • Plantejament: Conceptes, bases i consciència de Twitter
    • Bàsics: Vocabulari essencial a la plataforma
    • Creixement: Factors que incentiven el seguiment entre perfils
    • Objectius: Se suggereixen metes a aconseguir i analitzar

    Metodologia

    Tot el curs està molt orientat a aportar coneixements pràctics basats en l’experiència i il·lustrats amb casos reals. Es treballa amb especial profunditat l’apartat de Creixement, en el qual s’aprofundeix un per un a cada element de la plataforma per determinar quins són els factors de qualitat que generen valor per als usuaris, per retenir-los i guanyar-ne de nous.

    Requeriments

    Cal ser usuari de Twitter. No és imprescindible assistir al curs amb ordinador portàtil.

    Destinataris

    Totes aquelles persones que vulguin o necessitin conèixer Twitter de forma avançada i que vulguin comptar amb models d’acció i actuació – acompanyats de casos reals– per gestionar perfils (community managing) tant d’empreses, com de marques o el seu personal com a professional de la comunicació. El curs està especialment indicat per a persones que treballen en agències i departaments de comunicació i també és de gran utilitat per a persones que treballen de forma autònoma o freelance i professionals en situació de desocupació o en trànsit laboral.

    Professors

    Joaquim Ruiz Frago

    Consultor d’ecommerce, màrqueting digital i social media i CEO de KSIBE Digital Solutions. Especialista en el disseny d’estratègies digitals orientades a l’execució i l’anàlisi de resultats des de la perspectiva de negoci de les empreses. És membre del Cluster Ecommerce&Tech Barcelona y de l’associació STIC.cat, organitzadora dels Premis Blogs Catalunya i promotora de l’Agència Catalana d’Internet. Consultor de Màrqueting Digital acreditat per ACCI0, Formador certificat per la Universitat de Barcelona en Anàlisi Web i Mitjans Socials, Col·laborador de la consultora de negoci digital RocaSalvatella y Professor de Foxize School on imparteix cursos sobre comerç electrònic, desenvolupament de negoci i comunicació digital. Enginyer de Telecomunicacions per La Salle-Universitat Ramon Llull, Diplomat en Desenvolupament Directiu per IESE y Máster en Direcció de Màrqueting i Comunicació per la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). Compta amb 25 anys d’experiència en màrqueting i vendes en empreses nacionals i multinacionals.