• Gestiona el teu butlletí

    Objectius del curs

    Els newsletters s’han convertit en una de les eines de comunicació més efectives que hi ha si el que volem és establir una relació directa i estable amb els nostres usuaris i, alhora, augmentar el seu grau de fidelització.

    En aquest curs analitzarem els elements fonamentals que cal tenir en compte per preparar, publicar i enviar un bon butlletí i repassarem alguns dels casos recents de newsletters que han tingut més èxit en el sector dels mitjans de comunicació. Són casos que ofereixen lliçons molt pràctiques i valuoses per fer que el nostre butlletí també sigui exitós.

    Els newsletters han demostrat que una eina tradicional ben adaptada als nous temps i a les exigències dels usuaris pot convertir-se en una peça fonamental de qualsevol estratègia comunicativa.

    Aquest curs està pensat fonamentalment per ajudar a entendre les claus conceptuals que fan que un butlletí funcioni bé. Tot i així, també inclourà un ràpid repàs a les característiques bàsiques d’una de les eines més utilitzades per crear newsletters: MailChimp.

    Programa

    • Què és un butlletí i per què serveix.
    • Definició del producte: objectius, format, periodicitat, públic objectiu, recursos necessaris i anàlisi dels resultats.
    • Anàlisi de casos d’èxit de mitjans de comunicació i d’altres sectors.
    • Repàs bàsic de l’eina de publicació de newsletters MailChimp.
    • Check-list bàsica sobre butlletins.

    Metodologia

    El taller s’imparteix en una sessió de cinc hores on es combinaran elements teòrics amb la revisió de casos pràctics, amb l’objectiu que s’entenguin perfectament les claus necessàries per poder tirar endavant un butlletí.

    Destinataris

    Periodistes, estudiants i professionals de la comunicació en general que vulguin crear o millorar un butlletí d’un mitjà, d’una empresa o personal.

    Professors

    Ismael Nafría Mitjans

    Periodista, escritor, consultor, profesor y conferenciante especializado en medios digitales. Autor del libro La reinvención de The New York Times (2017) y editor del boletín “Tendenci@s” sobre medios digitales. Fue periodista en residencia del Knight Center for Journalism in the Americas de la Universidad de Texas en Austin (EE.UU.) durante el curso 2016-2017. Previamente trabajó como director de contenidos digitales y de innovación digital en el Grupo Godó (2008-2016) y como subdirector de contenidos de Prisacom (2005-2008).