• Gestiona el teu butlletí

    Objectius del curs

    Els newsletters s’han convertit en una de les eines de comunicació més efectives que hi ha si el que volem és establir una relació directa i estable amb els nostres usuaris i, alhora, augmentar el seu grau de fidelització.

    En aquest curs analitzarem els elements fonamentals que cal tenir en compte per preparar, publicar i enviar un bon butlletí i repassarem alguns dels casos recents de newsletters que han tingut més èxit en el sector dels mitjans de comunicació. Són casos que ofereixen lliçons molt pràctiques i valuoses per fer que el nostre butlletí també sigui exitós.

    Els newsletters han demostrat que una eina tradicional ben adaptada als nous temps i a les exigències dels usuaris pot convertir-se en una peça fonamental de qualsevol estratègia comunicativa.

    Aquest curs està pensat fonamentalment per ajudar a entendre les claus conceptuals que fan que un butlletí funcioni bé. Tot i així, també inclourà un ràpid repàs a les característiques bàsiques d’una de les eines més utilitzades per crear newsletters: MailChimp.

    Programa

    • Què és un butlletí i per què serveix.
    • Definició del producte: objectius, format, periodicitat, públic objectiu, recursos necessaris i anàlisi dels resultats.
    • Anàlisi de casos d’èxit de mitjans de comunicació i d’altres sectors.
    • Repàs bàsic de l’eina de publicació de newsletters MailChimp.
    • Check-list bàsica sobre butlletins.

    Metodologia

    El taller s’imparteix en una sessió de cinc hores on es combinaran elements teòrics amb la revisió de casos pràctics, amb l’objectiu que s’entenguin perfectament les claus necessàries per poder tirar endavant un butlletí.

    Destinataris

    Periodistes, estudiants i professionals de la comunicació en general que vulguin crear o millorar un butlletí d’un mitjà, d’una empresa o personal.

    Professors

    Ismael Nafría Mitjans

    Periodista, escriptor, consultor, professor i conferenciant especialitzat en mitjans digitals. Autor del llibre La reinvención de The New York Times (2017) i editor del butlletí setmanal Tendenci@s sobre mitjans digitals. Va ser periodista en residència al Knight Center for Journalism in the Americas de la Universitat de Texas a Austin durant el curs 2016-2017. Prèviament va treballar com a director de continguts digitals i d’innovació digital al Grup Godó (2008-2016) i com a subdirector de continguts de Prisacom (2005-2008). www.ismaelnafria.com

    Preus

    Col·legiats
    43,00€
    Col·legiats en atur
    Gratuït
    Associació de Professionals de la Comunicació d’Andorra
    43,00€
    Associacions i estudiants de periodisme
    75,00€
    Tarifa pública
    85,00€

    Edicions futures

    Barcelona

    Rambla Catalunya, 10 08007 Barcelona
    06/10/2018 (09:30 a 14:30)
    5 hores
    Català
    * El periode d’inscripció començarà 30 dies abans de l’inici del curs