• Indicadors d’èxit i mètriques en xarxes socials

    Significat real i aplicació pràctica

    Objectius del curs

    Impressions? Abast real? Abast orgànic? Share of voice? L’objectiu del programa és entendre què significa realment cadascuna de les mètriques de mesura de resultats en xarxes socials i aprendre com aplicar-les per disposar d’indicadors de l’èxit d’una estratègia i les seves corresponents accions.

    Els participants també aprendran a monitoritzar a través d’un dashboard (quadre de comandament) personalitzat que els permeti afinar els seus resultats dia a dia i crear accions i continguts que obtinguin un major rendiment social.

    Programa

    Introducció: el mètode

    • Funcions de l’analítica digital
    • Etapes de la monitorització
    • Els tres grans objectius en xarxes socials

    Les mètriques i indicadors a Facebook

    • Mesura de la visibilitat
    • Mesura de la rellevància
    • Mesura de la interacció /engagement
    • L’eina de mesura de Facebook: Insights
    • Altres eines per monitoritzar Facebook

    Les mètriques i indicadors a Twitter

    • Mesura de la visibilitat
    • Mesura de la rellevància
    • Mesura de la interacció /engagement
    • L’eina de mesura de Twitter: Analytics
    • Altres eines per monitoritzar Twitter

    El dashboard de monitorització

    • Com crear un dashboard per monitoritzar xarxes socials
    • Dashboard d’exemple i introducció de dades
    • Eines addicionals per monitoritzar xarxes socials

    Metodologia

    El curs combina l’exposició de conceptes i la seva aplicació immediata a través de la creació d’un dashboard d’exemple per a un cas proposat.

    Requeriments

    És imprescindible assistir al curs amb un ordinador portàtil i dades d'accés com a administrador a una pàgina de Facebook i un perfil de Twitter. No són necessaris coneixements previs de mètriques ni de Social Media ROI. Únicament cal un nivell d’usuari d’Internet i xarxes socials.

    Destinataris

    El curs està obert a tots aquells periodistes i professionals de la comunicació amb coneixements bàsics en xarxes socials, que administrin com a mínim una pàgina de Facebook i/o un perfil de Twitter (poden ser els propis) i que vulguin analitzar tot el resultat de les seves accions socials i obtenir una metodologia bàsica de treball quant a monitorització. Els coneixements adquirits els seran de gran utilitat en les tasques pròpies del community management o del marketing digital.

    Professors

    Pilar Yépez Molina

    Llicenciada en Publicitat i Relacions Públiques a la Facultat de Ciències de la Informació de Sevilla. Ha estat directora creativa en agències espanyoles dedicades al màrqueting on-line o al màrqueting below the line. Des del 2009, és directora creativa i sòcia fundadora d'Úbica Below, agència especialista en màrqueting i comunicació digital. Professora i ponent amb més de 15 anys d’experiència impartint cursos especialitzats en aquesta matèria en diferents centres i universitats.