• Introducció a la comunicació interna a l’empresa

    Objectius del curs

    La comunicació interna és un element clau per a les organitzacions. Aconseguir responsabilitat i compromís per part de la direcció de les companyies amb la seva política general, i que es tingui en compte en tots els seus fluxos de comunicació, per tal d’assolir els seus objectius, no és una tasca fàcil. Per als periodistes, tant els que treballen en gabinets i consultories com els que volen fer el pas cap a aquest sector, conèixer les claus de la comunicació interna els permet ampliar les seves competències i horitzons professionals.

    El curs té com a objectiu que els participants aprofundeixin en el coneixement del paper que juga la comunicació interna a les organitzacions a partir de l’anàlisi del seu rol estratègic i de les seves principals eines. Es tracta de transmetre els coneixements clau per entendre i explotar el potencial que la comunicació pot aportar a l’interior de l’empresa.

    Programa

    1. La comunicació interna a l’empresa. Fluxos de Comunicació
      • Diferents models de direcció i comunicació: de la informació al lideratge participatiu
      • Comunicació interna com a eina de gestió empresarial i factor clau en la configuració de la identitat i la cultura de l’organització
    2. Pràctiques de comunicació interna: principals eines
      • Com aconseguir arribar al nostre públic
      • La importància d’escoltar i mesurar per identificar estratègies
      • Principals eines eficaces: revista corporativa, portal de l’empleat, materials multimèdia, campanyes de mobilització…
    3. Comunicació en temps de crisi: de les xifres negatives als ERE
      • La comunicació com a palanca clau en la gestió de la incertesa
    4. La comunicació interna digital
      • Les eines 2.0 i la seva aportació a la comunicació interna: l’impacte en la gestió del temps i l’accés a la informació

    Metodologia

    La sessió combinarà l’exposició de conceptes i la il·lustració contínua amb exemples i casos pràctics que permetin conèixer de forma amena les bases i tendències de la comunicació interna, així com les principals estratègies i eines per implicar els públics interns de l’organització.

    Destinataris

    Totes aquelles persones interessades a conèixer el potencial de la comunicació interna en una organització: periodistes de gabinets de premsa i de consultories de comunicació; especialistes en comunicació i màrqueting, així com professionals del món de l’empresa que vulguin aprofundir en com la comunicació els pot ajudar a motivar i gestionar equips, a implantar canvis i a potenciar el sentiment de pertinença.

    Professors

    Belén Badia Uriach

    Llicenciada en Psicologia del Treball i les Organitzacions per la Universitat de Barcelona. Màster en "Formador de Formadors Europeu" per la UPC i Executive Programme en “Dirección de Personas” per ESADE. És directora de Persones i Comunicació del Grup Uriach. Anteriorment ha treballat en empreses com SEAT, Winterthur-Acsa, Fira de Barcelona, Altiare i Areas.