• La gestió d’un gabinet de comunicació

    Objectius del curs

    L’ofici de periodista de fonts o periodista corporatiu, en forma de consultor/a, director/a de comunicació o d’altres derivades, és una sortida laboral creixent i molt interessant per a molts periodistes. La comunicació corporativa és un àmbit en constant transformació i cada dia més valorat a empreses i institucions. En aquest curs aprendràs les bases d’aquest ofici, les tendències de futur i com es treballa per protegir la reputació d’una marca i gestionar la seva personalitat i conversa pública.

    Programa

    Introducció: L’estratègia corporativa

    • Definició d’identitat i propòsit
    • Definició d’objectius de comunicació
    • Anàlisi de públics

    Storytelling

    • Definició de missatges i territori de conversa
    • Branded content i plataformes de continguts
    • Idea creativa per donar-los a conèixer

    Comunicació externa: Gestió de la reputació i visibilitat

    • Suports, accions i canals
    • La gestió de gabinet de premsa
    • Relacions públiques i campanyes
    • Public affairs
    • Issues management i comunicació de crisi
    • Comunicació digital i xarxes

    Comunicació interna:Gestió de la reputació i el sentiment de pertinença

    • Suports, accions i canals interns a les organitzacions
    • Lideratge i conversa organitzacional
    • Experiències de participació, storyliving i cocreació
    • Gestió del canvi i transformació digital

    Metodologia

    10 hores de teoria amb un enfocament pràctic en què veurem molts casos pràctics d’exemple.

    Destinataris

    Periodistes i professionals de la comunicació amb interès per conèixer la funció i noves tendències de la comunicació corporativa.

    Professors

    Cristina Salvador Branera

    Llicenciada en Ciències de la Comunicació per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Màster en Relacions Internacionals al CIDOB, administració empreses a EADA i DIBEX (Digital Business Executive Program) a l'ISDI. Fundadora de l'agència BothPeople&Comms a inicis de 2000. Abans, va treballar a mitjans de comunicació i va ser directora de comunicació de la Fundació Internacional Josep Carreras. 25 anys d'experiència en els àmbits de la comunicació corporativa, comunicació interna i de crisi, comunicació en l’àmbit de la salut i la cultura, formació en comunicació i responsabilitat social. Membre de la Junta del Col·legi de Periodistes de Catalunya.