• Noves oportunitats en comunicació audiovisual en l’era digital

    Objectius del curs

    Internet i la digitalització han canviat els hàbits de consum audiovisual. S’han multiplicat continguts i pantalles i les xarxes permeten que tot estigui disponible a qualsevol hora, en qualsevol lloc. Aquest curs té un doble vessant. D’una banda, proporciona eines per a l’anàlisi de l’ús imparable del vídeo com a instrument de comunicació digital des de diferents perspectives. De l’altra, ofereix estratègies per utilitzar les oportunitats que el nou ecosistema de la comunicació digital planteja tant per al periodista com per al comunicador corporatiu. En el programa es tractarà com millorar els objectius mesurables a assolir a través de la comunicació, siguin de màrqueting, de vendes o de creació d’opinió. També es farà una aproximació a les claus de la rendibilitat en el vídeo digital i com integrar-lo en l’organització i en el treball diari dels comunicadors.

    Programa

    1. Els nous hàbits de consum audiovisual a través de la “ruta del contingut". Per què serveixen els continguts audiovisuals en digital

    2. Els nous formats audiovisuals en la convergència entre televisió convencional i les noves plataformes mòbils:

    • Branded content digital
    • Interactivitat sobre vídeo en dispositius mòbils
    • Noves xarxes digitals

    3. El contingut com a locomotora per desenvolupar campanyes de màrqueting i comunicació digital

    4. La importància de la medició: Anàlisi de casos d’èxit (i de no tant èxit) en la comunicació corporativa d’empreses per aconseguir objectius mesurables de màrqueting o vendes

    5. Lectures útils des de la visió de l’emprenedor

    Metodologia

    El curs té una orientació molt pràctica i d’interacció constant amb els participants. Els conceptes es plantegen a partir d’analitzar casos reals i proposar reptes per resoldre’ls entre tots i arribar a conclusions conjuntes.

    Destinataris

    Periodistes i comunicadors d’organitzacions que volen treure partit de les noves oportunitats de l’audiovisual digital i incorporar-lo al seu dia a dia. Tots aquells professionals de diferents àmbits i sectors que volen incorporar en la seva activitat les noves possibilitats de la comunicació digital.

    Professors

    Aletxu Echevarria

    Fundador i Director de The Blackout Project, productora de contingut d’entreteniment interactiu i multicanal. Cofundador i partner de Muchomove, xarxa de solucions publicitàries per a dispositius mòbils. Vicepresident de Eiken, clúster de productores basques. Professor en el Màster Deusto DBA (DBS), Màster de transformació digital de l’empresa (DBS + INESDI). Màster de Branded Content i comunicació transmedia (Universitat Carlos III de Madrid).