• Organització d'esdeveniments

    Objectius del curs

    El mercat competitiu demanda professionals de la comunicació polivalents, oberts als reptes i capaços d’assumir amb dedicació noves responsabilitats mitjançant el treball en equip.

    Els esdeveniments són avui més que mai una part important de l’estratègia de comunicació, vendes i màrqueting de les empreses. És un sector clau i que aporta notorietat, reputació, valor i capacitat d’influència tant a empreses com organitzacions.

    Per tant, existeix una demanda real de consultors de comunicació professionals capaços d’oferir serveis com l’organització d’esdeveniments d’una forma flexible i rigorosa.

    L’orientació és completament pràctica i els objectius són capacitar els participants per organitzar esdeveniments des d’una perspectiva professional i rigorosa; mostrar-los com trobar eines i recursos adequats a cada pressupost; desenvolupar la part creativa de l’esdeveniment i treballar metodologies i trucs per gestionar cada projecte de principi a fi.

    Programa

    L’esdeveniment com un trencaclosques. Procés creatiu: eines i passos a seguir

    • Introducció
    • Dinàmica interactiva per localitzar els elements necessaris per organitzar un esdeveniment de forma professional
    • El trencaclosques
    • Del concepte creatiu a la posada en escena
    • Escoltar l’entorn per descobrir noves eines. La curiositat
    • Elaboració del projecte, configurar elements i posar-los en ordre
    • Check-list, timings i escaleta

    Pràctica

    • Exemples d’esdeveniments reals, casos pràctics i d’altres accions comunicatives
    • Plantejament d’un cas real
    • Resolució per equips amb l’acompanyament del professor
    • Defensa del projecte i debat obert per copsar les decisions preses, les bones i les no tant bones
    • Visió de com es va resoldre el cas a la realitat
    • Exemples complementaris
    • Cloenda

    Metodologia

    La sessió és dinàmica, oberta i molt participativa per tal que els participants arribin per ells mateixos a assolir el coneixement. Es tracta d’oferir de forma molt pràctica eines i recursos útils per resoldre els problemes reals que avui plantegen les empreses en els seus esdeveniments.

    Destinataris

    Totes aquelles persones que necessiten aprendre a organitzar esdeveniments de forma eficaç i que no saben per on començar. Periodistes que en el seu present professional es plantegen reconduir la seva carrera cap a serveis multidisciplinaris de comunicació en un sentit ampli a les empreses.

    Professors

    Josep Salvat Sangra

    Doctorand en Comunicació per la Universitat de Vic. Llicenciat en Periodisme per la Universitat Pompeu Fabra i diplomat en Geografia i Història per la Universitat de Barcelona. Consultor de comunicació a Bcnpress i assessor de comunicació i màrqueting corporatiu per a empreses i organitzacions. Ha estat cap de premsa i relacions públiques a Panasonic i Samsung. És director de l’àrea de Relacions Públiques i professor de diverses assignatures del Màster en Direcció de Comunicació i Gestió Publicitària a ESIC Business School, així com professor a IL3-UB. Col·labora amb mitjans com La Xarxa, BTV, Badalona TV, Radio Intereconomia, E-notícies i Catalunya Ràdio, entre d’altres.