• Relats promocionals (Branded Content)

    Objectius del curs

    Les innovacions en comunicació són constants. Les marques busquen noves maneres de captar l’atenció dels consumidors, clients i usuaris. Les tendències de present i futur dibuixen estratègies promocionals al marge de la publicitat tradicional —en qualsevol suport— d’allò més efectives. I aquests nous mecanismes reclamen unes aptituds específiques, per a les quals cal una preparació extra. Les aptituds bàsiques dels periodistes dedicats a la comunicació corporativa els situen en una bona posició per dedicar-s’hi. Amb tot, hi ha complements formatius recomanables, com ara aquest curs.

    Programa

    • La marca i el relat: Què és i quin és l’objectiu del Branded Content
    • Relats promocionals: Anàlisi d’exemples
    • Mètodes de generació d’idees
    • Viabilitat: originalitat, precedents, target, mercat
    • Adequació del contingut al format
    • Trama
    • Personatges, informació i emoció
    • Planificació
    • Procés de creació

    Metodologia

    El curs s’estructura en dues parts. La primera part combina la presentació de conceptes i tècniques de Branded Content amb l’anàlisi d’exemples reals. En la segona part, els participants apliquen aquests conceptes al desenvolupament d’ un projecte propi.

    Destinataris

    Treballadors de gabinets de premsa i comunicació; periodistes de ciberdiaris (pure players), edicions digitals de mitjans convencionals i altres pàgines i portals web sobre continguts generals o especialitzats; consultors en comunicació; periodistes emprenedors i free-lancers.

    Professors

    Neus Arqués

    Escriptora i analista digital, especialista en Gestió de la Visibilitat. Diplomada en Traducció per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), llicenciada en CC. Polítiques i Màster en Política Internacional per la Johns Hopkins University. L’any 2000 va fundar http://www.manfatta.com, empresa de Comunicació digital, inclosa a la llista de les 500 agències més innovadores del món (Fast Company/ Seth Godin 2004). Està considerada una de les 35 dones espanyoles més influents a la Xarxa ( http://www.mujeresconsejeras.com/mujeres-influyentes-internet-tecnologias/2013/03/08/). Imparteix docència sobre Gestió de la visibilitat a diverses escoles de negoci i entitats de formació executiva. És autora, entre d’altres, dels manuals Tu plan de visibilidad 40+, Y tú, ¿qué marca eres?. 14 claves para gestionar tu reputación personal, Marketing para escritores (Alba) i Aprender comunicación digital (Paidós) i coautora de Visibilidad. Cómo gestionar tu reputación (Gestión 2000).