• SEO per a comunicadors - Nivell avançat

    Objectius del curs

    L’objectiu del programa és aprofundir en el SEO (Search Engine Optimization) des d’una perspectiva global i aplicar-lo a la labor dels professionals de la comunicació. Per fer-ho, es partirà dels coneixements adquirits en el nivell introductori del curs i es treballarà de forma específica en l’àrea de màrqueting de continguts per al SEO i tots els aspectes relacionats amb l’elaboració de “redaccionals SEO friendly”. Un cop adquirida aquesta vessant, s’analitzarà com donar a conèixer els nostres continguts utilitzant tècniques de linkbuilding i social media principalment. Finalment, es revisarà com monitoritzar els resultats i optimitzar-los de manera continuada utilitzant eines d’anàlisi i les pròpies de Google.

    Programa

    SEO intern: desenvolupament de continguts on page

    • Definició de longtail
    • Redactant per a buscadors
    • Contingut multiformat i multicanal
    • Optimització de contingut segons longtail
    • Els errors generant contingut i les penalitzacions
    • Suport al contingut: etiquetes, imatges, vídeos, etc.
    • Accessibilitat i usabilitat web per a SEO
    • Aspectes tècnics del SEO intern: les URLs, redireccionaments, servidors, etc.
    • Els gestors de contingut

    SEO extern: màrqueting i comunicació per al SEO off page

    • Tècniques de linkbuilding
    • Anàlisi de backlinks
    • Geolocalització
    • Màrqueting de prescripció
    • Social Màrqueting (SMO)
    • Posicionament d’autor (author rank)

    Monitorització i anàlisi

    • Eines per a monitoritzar SEO, més enllà del page rank
    • Google Colibri, Panda i Penguin

    Metodologia

    El curs consta d’un total de 5 hores de teoria i 3 hores amb la realització dels següents exercicis pràctics:

    1. SEO intern: Auditoria d’una web per desenvolupar longtail i un contingut optimitzat en una pàgina d’exemple.
    2. SEO extern: Auditoria d’una web per desenvolupar estratègia de SEO extern, aplicar tècniques de linkbuilding i eines de monitorització.

    Els exercicis pràctics es realitzaran en grups de dues o tres persones a la classe, amb 40 minuts de treball i 20 minuts de posada en comú i s’intercalaran amb l’explicació de conceptes i la presentació d’exemples.

    Requeriments

    Cal tenir coneixements intermedis de SEO o haver seguit el curs “Introducció al SEO per a comunicadors” del Centre de Formació i Desenvolupament del Col·legi de Periodistes. És convenient assistir al curs amb un ordinador portàtil.

    Destinataris

    Periodistes i professionals de la comunicació amb coneixements intermedis de posicionament en buscadors i adaptats al treball en l’entorn web que exerceixin la seva feina desenvolupant continguts per a llocs web empresarials de tota mena i que vulguin aprofundir en l’optimització SEO i web des d’una perspectiva pràctica, així com obtenir una metodologia de treball amb una base analítica i tècnica.

    Professors

    Pilar Yépez Molina

    Llicenciada en Publicitat i Relacions Públiques a la Facultat de Ciències de la Informació de Sevilla. Ha estat directora creativa en agències espanyoles dedicades al màrqueting on-line o al màrqueting below the line. Des del 2009, és directora creativa i sòcia fundadora d'Úbica Below, agència especialista en màrqueting i comunicació digital. Professora i ponent amb més de 15 anys d’experiència impartint cursos especialitzats en aquesta matèria en diferents centres i universitats.