• Tècniques de redacció publicitària

    Objectius del curs

    Aquest curs, a càrrec de Maria Gratacós, pretén donar unes eines de redacció efectives per a la seva immediata aplicació en la creació publicitària. Donat que el Centre de Formació i Desenvolupament del Col·legi de Periodistes de Catalunya ja ofereix altres programes dedicats al màrqueting, a les xarxes socials, a la redacció periodística, al branding i a l’storyteling, aquest s’enfocarà especialment a les tècniques literàries que s’apliquen actualment en la creació de publicitat, partint dels casos existents en el mercat.

    Programa

    1.Primera sessió

    Anàlisi i Teoria

    • Breu recorregut per la història de la publicitat i el màrqueting, tendències, modes i estils.
    • Anàlisi d’alguns exemples de la publicitat actual: estil, gènere, segment de mercat, audiència.
    • Objectius, Destinataris, Exercicis per a empreses concretes.
    • Identificació i Significació. Marca, Client, Producte.

    2.Segona sessió

    Teoria i Pràctica: Tècniques literàries aplicades a la redacció publicitària

    • La creació d’una escena.
    • L’atmosfera de les emocions.
    • Els cinc sentits.
    • Apel·lant al cor.

    Metodologia

    El curs es basa en la combinació de l’explicació de conceptes, l’anàlisi d’exemples i el treball pràctic dels participants. L’objectiu és desenvolupar la tècnica literària i enfocar-la a la creació d’idees a partir d’un concepte que no es presenta aïllat, sinó en el context d’un mercat altament competitiu.

    Requeriments

    Cal assistir amb ordinador portàtil.

    Destinataris

    Tots aquells professionals del periodisme, la comunicació, el màrqueting i la publicitat que volen ampliar els seus horitzons i aprendre noves tècniques.