• Webinar: Com es fa una nota de premsa

    Objectius del curs

    La nota de premsa és un instrument cada vegada més habitual en les relacions amb els mitjans de comunicació. Entitats i organitzacions de tota mena proposen informacions a agències, diaris, ràdios, televisions i mitjans digitals per tal que aquests les difonguin. Els periodistes en reben desenes cada dia i només unes poques arriben a ser publicades. Aquest webinar d’una hora de durada ofereix les claus essencials per fer una nota de premsa adaptada a les necessitats dels mitjans i, per tant, tenir més possibilitats d’èxit en l’objectiu que sigui difosa o que resulti realment útil als periodistes que la reben.

    Programa

    • Què és una nota de premsa i per què serveix
    • Què és notícia
    • Requeriments bàsics i format
    • El títol
    • El text
    • Errors freqüents que cal evitar
    • Com s’envia i a qui

    Metodologia

    El webinar és una classe en directe d’una hora en la qual es combina l’exposició de conceptes amb abundants exemples de notes de premsa reals i del resultat que han obtingut en mitjans de comunicació. Els participants poden fer preguntes a través del xat i el professor les respondrà oralment al final de la sessió. Els participants es podran connectar còmodament des del seu despatx, a casa o en mobilitat a l’hora escollida. Sense desplaçaments.

    Destinataris

    Totes les persones interessades a redactar notes amb qualitat periodística. El webinar és especialment útil a persones que no han estudiat Periodisme o bé que no han exercit habitualment com a redactors de notícies o d’altres textos periodístics.

    Professors

    Carles Singla Casellas

    Degà de la Facultat de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra. Especialista en redacció periodística. Ha treballat com a periodista als diaris Avui i Diari de Barcelona i ha col·laborat a El Temps, El País i La Vanguardia.