• Webinar: Crear i gestionar informes amb Google Analytics

    Objectius del curs

    Google Analytics és una eina d'analítica web molt potent i a l'abast de tothom. Tot i ser gratuïta, disposa de moltes funcionalitats avançades que permeten generar informes específics adaptats a les necessitats de cada lloc web i de cada analista. En l'analítica web és tan important recollir correctament les dades com saber-les gestionar i interpretar.

    Els alumnes, ja coneixedors de l'ús bàsic de Google Analytics, poden aprendre en aquesta sessió les opcions de gestió d'informes. Quins tipus d'informes s'ofereixen i com es poden configurar i filtrar per arribar fins a les dades que es busquen en cada moment.

    Programa

    • Tipus de dades a Google Analytics
    • Tipus d'informes de públic, adquisició i comportament
    • Configuració i filtres en els informes: tipus de gràfics i taules, selecció i comparació d'intervals de temps, tria de dimensions i mètriques, etc.
    • Com desar i compartir informes
    • Introducció a les segmentacions

    Metodologia

    El format consisteix en una classe on-line en directe d'1 hora de durada combinada amb les preguntes que els participants podran fer a través del xat i que seran respostes al final de la sessió. Podràs connectar-te còmodament des del teu despatx, casa o en mobilitat a l’hora escollida. Sense desplaçaments.

    Destinataris

    Usuaris iniciats en l'ús de Google Analytics i coneixedors dels conceptes bàsics de l'analítica web que vulguin aprofundir en l'ús i la gestió d'informes. Periodistes de diaris digitals i webs corporatius, consultors en comunicació, periodistes freelancers.

    Professors

    Àlex Poderoso Martínez

    Enginyer Tècnic d'Informàtica de Sistemes i Graduat en Multimèdia (UOC). Actualment és el responsable de l'Àrea Digital del grup editorial RBA. Anteriorment va ser cap de Desenvolupament Tecnològic d'El Periódico de Catalunya, on va treballar en la renovació del diari digital i en la integració de les redaccions online i de paper. També va ser responsable de la posada en marxa de la plataforma digital del diari Ara i cap de Mitjans Digitals de Sàpiens Publicacions. Va començar la seva carrera professional a TV3, des d'on va viure la irrupció d'internet per al gran públic a finals dels anys 90.