• Webinar: Introducció a les narratives per a mòbils i tauletes

    Objectius del curs

    Els dispositius mòbils són una porta d’entrada als continguts dels mitjans cada vegada més important: en alguns casos, la meitat de les visites a la web procedeix de mòbils i tauletes. Davant d’aquesta tendència, els periodistes han de saber narrar per aquestes plataformes. Però escriure per a mòbils i tauletes no significa encongir els textos de la web, sinó explotar les característiques pròpies d’aquests espais.

    El alumnes aprendran com explicar històries periodístiques en uns dispositius marcats per la tactolectura i les dimensions reduïdes. El curs repassarà alguns exemples d’aplicacions de mòbils i tauletes tant de mitjans tradicionals com de nous projectes periodístics sorgits per a aquests noves plataformes.

    Programa

    • Com utilitza l’audiència els dispositius mòbils
    • Com ens informem als dispositius mòbils
    • Alguns problemes per corregir
    • Com fer continguts periodístics per a smartphones
    • Com fer continguts periodístics per a tauletes
    • Exemples de mitjans tradicionals adaptats i projectes nadius

    Metodologia

    El format consisteix en una classe en línia, en directe, d’una hora de durada, en què els alumnes podran accedir als continguts i també formular preguntes a la professora.

    Podreu connectar-vos còmodament des del despatx o a casa, de manera ràpida i sense desplaçaments.

    Destinataris

    El curs s’adreça a tots els professionals i estudiants vinculats a la comunicació que vulguin aprendre a explicar històries periodístiques per a mòbils i tauletes. La sessió pretén que els alumnes adquireixin coneixements bàsics per innovar i ser més eficients en aquests dispositius. La formació resulta útil per a periodistes que es vulguin reciclar, joves llicenciats, treballadors de gabinets de comunicació i professionals freelance que vulguin oferir els seus serveis també en dispositius mòbils.

    Professors

    Nereida Carrillo Pérez

    Periodista i doctora en Comunicació i Periodisme per la UAB. Impulsora de Learn to Check, projecte educatiu i divulgatiu d'educació mediàtica que col·labora amb l'edició d'aquest curs. És periodista freelance, col·labora amb el diari ARA. També és consultora web i de xarxes socials i imparteix docència relacionada amb la redacció periodística i el periodisme a internet. Els darrers anys ha treballat com a redactora multimèdia del portal de notícies 324.cat i com a professora, ha col·laborat amb diverses universitats catalanes com la UAB, la UOC i la URV. Forma part del grup de recerca Comunicació i Responsabilitat Social (Comress-InCom UAB).