• Xarxes socials visuals

    Objectius del curs

    Les imatges i, especialment, els vídeos, s’estan apoderant de la xarxa. Els tuits ja no es llegeixen com abans; Facebook sembla un Youtube; Instagram avança amb força i Pinterest és tot inspiració visual. Per triomfar en la generació de continguts i en community management avui, cal dominar els canals i els formats visuals.

    En aquest taller pràctic, els participants abordaran la manera d’entendre les xarxes socials visuals (Youtube, Pinterest, Instagram), com treure’ls partit en el pla de comunicació digital i com generar contingut per a cadascuna d’elles. A més, com a bonus d’aquest taller, es tractaran les aplicacions de la nova xarxa d’emissió en directe Periscope, que està fent furor en mitjans de tot el món.

    Programa

    • Crear vídeos magnètics de Youtube
    • Potenciar les crides a l’acció amb tècniques de videomàrketing
    • Capturar tràfic específic. Generar atracció i negoci
    • Publicar imatges que inspirin a Pinterest
    • Optimitzar els pins per dirigir tràfic a la web i conèixer eines d’anàlisi
    • Projectar la marca, inspirar confiança i fidelitzar els usuaris
    • Reforçar el pes del SEO en els pins i guanyar posicionament
    • Utilitzar Instagram a nivell d’empresa
    • Eines d’ampliació, tècniques i trucs d’aplicació immediata
    • Guanyar audiència visual i generar negoci
    • Periscope i el seu potencial per als periodistes

    Metodologia

    El curs segueix el mètode propi d'Enrique San Juan d'explicació clara, divulgativa, rigorosa, directa i motivadora de conceptes d'avantguarda tecnològica englobats en el temari. Les explicacions, aptes per a tot tipus de públic, estan basades en l'experiència professional directa, s'acompanyen d'elements visuals, exercicis grupals i varietat de recursos per expandir les matèries exposades en la sessió.

    Requeriments

    Cal assistir al curs amb un ordinador portàtil.

    Destinataris

    Responsables de comunicació corporativa, màrqueting i xarxes socials en empreses de qualsevol mida. Periodistes que vulguin adaptar-se als nous mitjans de comunicació digitals, redactors independents i gestors de blocs comercials. Community Managers i en general tots els professionals que desitgin desenvolupar una comunicació eficaç en els nous canals socials.

    Professors

    Enrique San Juan González

    Periodista, especialitzat en noves tecnologies, té una àmplia experiència en Internet i les seves aplicacions empresarials des dels seus inicis. Ha dirigit diverses publicacions de tecnologia, ha coordinat el suplement de tecnologia Novatec de La Vanguardia, i ha treballat en el departament de comunicació d’IBM Espanya. Actualment, és Director de l’agència digital Community Internet – the social media company a Barcelona.