Vés al contingut
Col·legi de Periodistes de Catalunya
  • Correu
  • Contacte
  • Repositori Digital
  • Iniciar sessió
  • Col·legi
    • Qui som
    • Què fem
    • Uneix-te a nosaltres
    • Codi deontològic
    • Premis
  • Actualitat
  • Formació
  • Ocupació
    • Borsa de treball
  • Activitats
  • Documentació
  • Serveis
  • Capçalera
  • Report.cat
Col·legi de Periodistes de Catalunya
  • Col·legi
    • Qui som
    • Què fem
    • Uneix-te a nosaltres
  • Actualitat
  • Activitats
  • Formació
  • Ocupació
    • Borsa de treball
  • Documentació
  • Serveis
    • Iniciar sessió
Inici / Actualitat / L'inventari de l'arxiu personal d'Agustí Pons i Mir ja es pot consultar en línia
  • L'inventari de l'arxiu personal d'Agustí Pons i Mir ja es pot consultar en línia

    14 juliol, 2020

    El Col·legi de Periodistes i la Conselleria de Cultura de la Generalitat han signat la cessió en règim de comodat per part del Col·legi de bona part de l’arxiu personal del periodista col·legiat i escriptor Agustí Pons i Mir a l’Arxiu Nacional de Catalunya. Aquest important fons documental havia estat donat per l’autor al Col·legi mesos abans. Conté 4,3 m de documentació textual, 332 imatges, 23 CD's i 79 cassets d'àudio. Coneixeu el contingut consultant l’inventari amb més detall.

    Tweet
     
     
    Entrevista a Agustí Pons en el programa Més 324. Font: CCMA

    Aquesta iniciativa forma part del projecte  "Llegats dels periodistes - memòria de l’ofici" que té l'objectiu de preservar i difondre els arxius personals dels periodistes catalans que contenen informació rellevant per al coneixement de la història del seu temps. 

    Agustí Pons va néixer el 20 de juny de 1947 a Barcelona. El 1963 començà els estudis de periodisme a la Universitat de Navarra. El 1964 va entrar a treballar a El Noticiero Universal on va organitzar la secció de Catalunya i va crear el Suplement Literari. També va ser redactor de Destino i director d'Oriflama. El 1966 participà en la "Caputxinada" com a periodista. El 1976 va formar part de l'equip fundador del diari Avui on va ser, successivament, cap de les seccions de Cultura i Opinió, responsable del Suplement Literari i, finalment, subdirector de les àrees d'Opinió, Cultura i Espectacles. Editorialista durant molts anys, la seva columna Figures, paisatges li va valer el premi Ciutat de Barcelona de periodisme (1991). Del 1981 al 1984 va exercir de Cap del Gabinet del conseller de Cultura Max Cahner en el primer govern Pujol. Com a escriptor, ha destacat en el camp de la biografia i del memorialisme. Des de maig del 2018 és director de la Revista de Catalunya.

    Fou membre de la Junta Directiva del Col·legi de Periodistes de Catalunya; vicepresident del Centre Català del PEN Club; membre del jurat dels Premis Serra d'Or de crítica literària, de la Lletra d'Or i del Premi d'Honor de les Lletres Catalanes. L'any 2015 rebé la Creu de Sant Jordi "per la seva significativa presència en el panorama periodístic del darrer mig segle a Catalunya”.

    Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer

    Deixa el teu comentari

    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
  • Altres notícies

    Els col·legiats Sílvia Tejedor i Ximo Rambla seran els pregoners de les festes de la Cinta de Tortosa
    La revista "El Ciervo" convoca el 45è Premi Enrique Ferrán d'articles
    Èxit de participació en la II Escola d'Estiu del Col·legi de Periodistes
    La col·legiada Anna Bosch, premi Ernest Udina
    Mesures de prevenció per a periodistes
    Nou acord comercial amb Mediamarkt
    Beneficia't de l'autorenting del Banc Sabadell
    Utilitza el Centre de Documentació Montserrat Roig
    10% de descompte en el curs "Noves Narratives Sonores: podcàsting"
    L'Assemblea aprova per unanimitat tots els punts de l'ordre del dia
  • Cercador

  •  
    Dotze errors lingüístics habituals dels periodistes
    L'última polèmica d'El Vaquilla
    L’efecte Streisand que alimenta les fake news
    Newsletters i esdeveniments, l’última aposta
    Jo ara també soc periodista
  •  
    Recursos útils
    Webs
    La xarxa
    Contra el fangar
    Això és real?

Col·legi de Periodistes de Catalunya 2025

Rambla de Catalunya 10, pral. 08007 Barcelona.

Tel. 93 317 19 20       contacte@periodistes.cat

  • Avís legal
  • Política de privadesa
  • SII
  • Política de cookies