• El periodisme que s'acosta

    Laura Saula
    -
    12 gener, 2024

    Quins reptes i oportunitats planteja el nou any pel sector de la comunicació? La periodista col·legiada Laura Saula parla amb professors i investigadors dels estudis de Ciències de la Informació i de la Comunicació de la UOC per descobrir quines seran aquestes dinàmiques.

    La presencialitat i l'autenticitat són dos valors a l’alça, segons els experts de la UOC.

    El periodisme de solucions es reeixirà com un periodisme capaç d'aportar una mirada positiva a la professió i recuperar la confiança dels lectors, sobretot de les generacions Z (1995-2010) i Alpha (2010-2024). D'altra banda, el 2024 serà l'any dels deep fakes - arxius de vídeo, foto o veu creats de zero mitjançant un software d'IA - una eina que alerta a tota la ciutadania, que haurà de ser capaç de formar-se en aquestes eines per detectar la veracitat de la informació.

    Les bones notícies són que tornen amb força els esdeveniments presencials que en els darrers anys, a arran de la pandèmia s'havien vist molt afectats. Quant a les xarxes socials, l'audiència s'encaminarà cap a un ús més autèntic de les xarxes a la recerca de contingut real i transparent. Finalment, la IA permetrà automatitzar tasques rutinàries i processos repetitius que permeten obtenir informació de les audiències de forma molt més precisa.

    Pots llegir l’article sencer a Report.cat

    Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer

    Deixa el teu comentari

    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.