Vés al contingut
Col·legi de Periodistes de Catalunya
  • Correu
  • Contacte
  • Repositori Digital
  • Iniciar sessió
  • Col·legi
    • Qui som
    • Què fem
    • Uneix-te a nosaltres
    • Codi deontològic
    • Premis
  • Actualitat
  • Formació
  • Ocupació
    • Borsa de treball
  • Activitats
  • Documentació
  • Serveis
  • Capçalera
  • Report.cat
Col·legi de Periodistes de Catalunya
  • Col·legi
    • Qui som
    • Què fem
    • Uneix-te a nosaltres
  • Actualitat
  • Activitats
  • Formació
  • Ocupació
    • Borsa de treball
  • Documentació
  • Serveis
    • Iniciar sessió
Inici / Actualitat / La Demarcació enceta el cicle de conferències “Experiència de periodista”
  • La Demarcació enceta el cicle de conferències “Experiència de periodista”

    25 octubre, 2019

    La Demarcació Terres de l'Ebre del Col·legi de Periodistes de Catalunya ha encetat el cicle de conferències i xerrades “Experiència de periodista”. L’objectiu, segons ha explicat el president de la Demarcació, Josep Baubí, “és oferir un espai on es puguen donar a conèixer i posar en valor les experiències, la feina que fan els professionals de la comunicació, així com altres temàtiques interessants per al sector siguen del nostre territori o de més enllà de les nostres fronteres”.

    Tweet
     
     
    Presentació del llibre Respirando Fuego

    El cicle es va inaugurar anit amb la presentació-col·loqui del llibre “Respirando fuego” de David Meseguer i Karlos Zurutuza. Un dels coautors, el benicarlando David Meseguer, que és un dels periodistes catalans de referència en el tema kurd, va explicar els inicis, l’actualitat i el possible escenari futur d’aquest conflicte, en un col·loqui amè amb dos periodistes ebrencs que també han fet alguna incursió en el periodisme internacional, Francesc Millan i Oriol Gracià. Meseguer, a més, va parlar del dia a dia dels periodistes que treballen a l’exterior, de les dificultats de fer periodisme internacional quan no es té un mitjà de comunicació al darrera, com és el seu cas; de la lluita constant i del tornar al periodisme més primari, és a dir, sense usar les tecnologies perquè no puguen ser investigats ni seguits per les autoritats locals;  de les històries de vida que li arriben quan està en aquests països en conflicte i de la dificultat extrema dels periodistes locals per exercir la seua professió exposats sempre a dures represàlies.  Més d’una hora intensa en què Meseguer va tractar molts altres temes relacionats amb la seua professió i amb el conflicte d’aquesta regió de l’Orient Mitjà.

    El cicle “Experiència de periodista” vol tenir una periodicitat mensual. Dins del seu primer trimestre, està previst parlar, el mes de novembre, de la gestió informativa dels atemptats terroristes del 17 agost i, el mes de desembre, es presentarà el Codi deontològic de la professió coincidint amb l’assemblea general de col·legiats.

    Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer

    Deixa el teu comentari

    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
  • Altres notícies

    Els periodistes de les Terres de l’Ebre celebrem el dia Mundial de la Televisió
    El Col·legi de Periodistes va celebrar el dia mundial de la TV a Lleida
    Ja tenim els guanyadors dels XI Premis Gabinets de Comunicació Pilar Casanova
    Taller d'introducció a la Viquipèdia
    Relleu al deganat del Col·legi de Periodistes de Catalunya
    Quins són els temes dels propers cursos del Col·legi?
    Coneix les guanyadores dels Premis de Comunicació No Sexista 2019
    Presentació del llibre "Los medios ante los modelos de suscripción"
    Presentació-taller de l'informe de l'Observatori de la Islamofòbia als Mitjans
    El Col·legi d’Advocats i Advocades de Tortosa i el de Periodistes firmen un conveni de col·laboració
  • Cercador

  •  
    Dotze errors lingüístics habituals dels periodistes
    L'última polèmica d'El Vaquilla
    L’efecte Streisand que alimenta les fake news
    Newsletters i esdeveniments, l’última aposta
    Jo ara també soc periodista
  •  
    Recursos útils
    Webs
    La xarxa
    Contra el fangar
    Això és real?

Col·legi de Periodistes de Catalunya 2025

Rambla de Catalunya 10, pral. 08007 Barcelona.

Tel. 93 317 19 20       contacte@periodistes.cat

  • Avís legal
  • Política de privadesa
  • SII
  • Política de cookies