• La tendència és el pagament

    Francesc Farré
    -
    2 febrer, 2021

    La pandèmia de la Covid-19 ha reforçat el periodisme, però la dinàmica de treball de les redaccions no tornarà a ser la mateixa que abans. Des del Report.cat, setmanari digital del Col·legi de Periodistes, Francesc Farré ens descobreix les principals conclusions de l'informe que ha elaborat el Reuters Institute sobre les tendències del periodisme per aquest any 2021.

    Completar la transició digital i pivotar cap a un model de subscripció, els reptes per aquest 2021 | Foto: Unsplash

    L’informe “Tendències i prediccions sobre el periodisme, els mitjans i la tecnologia per l’any 2021” que elabora el Reuters Institute de la Universitat d’Oxford és un referent per a la professió. Hi participen més de 230 editors d'una quarantena de països.

    Enguany el punt més destacat de l’estudi és que tres de cada quatre editors afirmen que la Covid-19 ha accelerat els seus plans de transició digital. Es tracta d'una transformació que afectarà dràsticament les pràctiques laborals, els formats periodístics, els models de negoci i la manera com els mitjans innoven. El teletreball i els models centrats en els lectors seran clau aquest 2021. Un model híbrid entre el treball presencial i en línia és una solució que podria beneficiar tant a periodistes com a capçaleres.

    D'altra banda, un 53% dels editors, consellers delegats i líders digitals són optimistes sobre el futur del periodisme després d’un any en què s’han aconseguit molts bons resultats d’audiència. La xifra ha millorat sis punts respecte a l’any passat, un increment causat, en gran mesura, per la contínua necessitat informativa de la ciutadania. En el marc actual també serà important la innovació en l'àmbit digital per explicar la ciència d’una manera més clara.

    Pots llegir l’article sencer a Report.cat

    Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer

    Deixa el teu comentari

    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.