• Set instituts de la Catalunya Central participen en "La Premsa a les Escoles"

    6 març, 2019

    Un total de 330 alumnes de 7 centres educatius de la Catalunya Central participen aquest mes de març en el programa "La Premsa a les Escoles", que enguany farà reflexionar l'alumnat sobre postveritat i "fakenews". 

    Autor:
    CPC

    Aquest mes de març comença la desena edició del programa “La Premsa a les Escoles” que arribarà a més de 3.600 alumnes d’ensenyament secundari d’un total de 75 centres de Catalunya. De la Catalunya Central, hi participen 7 centres i 330 alumnes. La iniciativa impulsada conjuntament pel Col·legi de Periodistes de Catalunya i "la Caixa" vol fer reflexionar els joves sobre la postveritat i les "fakenews"

    El periodista col·legiat Marcel Tarazona és l’encarregat de fer els tallers al nostre territori i, ahir dimarts, ja va fer-ne el primer a l’Institut Joan Mercader, d’Igualada. Els altres centres participants són: Institut Creu de Saba (Olesa de Montserrat), Institut Llobregat (Sallent), Institut Miquel Martí i  Pol (Roda de Ter), Institut Montbui (Santa Margarida de Montbui), Vedruna Berga (Berga) i Institut Manresa Sis (Manresa). 

    Tot just ara fa una dècada que, davant l'evidència que la lectura  de diaris cada cop era un hàbit més exòtic entre els joves, el Col·legi de Periodistes i la ”la Caixa” van posar en marxa el programa com a iniciativa que pretenia inocular als nois i noies l'amor pel paper. Moltes coses han canviat en només 10 anys, menys l’interès del Col·legi de Periodistes de Catalunya en continuar prenent el pols dels alumnes i conèixer “la dieta mediàtica” dels joves, saber quins canals o mitjans utilitzen per informar-se, i oferir-los les eines necessàries per a construir una societat crítica i ben informada.  

    En el decurs d’aquests anys, i especialment els últims, s’ha observat el protagonisme de les xarxes socials com a principal canal de comunicació a través del qual s’informen els alumnes. Una situació que els exposa a la “infoxicació” o saturació informativa, però sobretot a les “fake news” i la postveritat. D’aquí que se’ls hi expliqui les diferències que hi ha entre canals d’informació i mitjans de comunicació i les garanties i beneficis que aporta el periodisme que abraça el codi deontològic, rigorós, contrastat i plural.

    Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer

    Deixa el teu comentari

    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.