Vés al contingut
Col·legi de Periodistes de Catalunya
  • Correu
  • Contacte
  • Repositori Digital
  • Iniciar sessió
  • Col·legi
    • Qui som
    • Què fem
    • Uneix-te a nosaltres
    • Codi deontològic
    • Directori de mitjans
    • Premis
  • Actualitat
  • Formació
  • Ocupació
    • Borsa de treball
    • Suport a autònoms
  • Activitats
  • Documentació
  • Serveis
  • Capçalera
  • Report.cat
Col·legi de Periodistes de Catalunya
  • Col·legi
    • Qui som
    • Què fem
    • Uneix-te a nosaltres
  • Actualitat
  • Activitats
  • Formació
  • Ocupació
    • Borsa de treball
  • Documentació
  • Serveis
    • Iniciar sessió
  •  
  • Consells per a un freelance europeu

    27 març, 2013
    Recomanacions per a una persona que contempli actualment ser freelance a Europa extretes de l’Informe sobre la indústria de mitjans i l’exercici periodístic a la UE, del març de 2011:
    Tweet
     
     
    LINA MARÍA AGUIRRE-JARAMILLO

    Conèixer i treballar en multiplataformes

    Ja no es tracta tan sols d’habilitats multimèdia, sinó d’aprofitar el potencial de dispositius mòbils per a continguts periodístics. Un de cada tres europeus accedeix al web des del mòbil i al voltant d’un 85% dels que tenen tauletes tàctils visiten regularment els webs que contenen notícies.

    Definició i pla de treball

    Cal definir si es vol crear una iniciativa orientada cap a la creació de continguts i històries o cap a serveis (agregadors de notícies, de continguts, venda de tecnologia i software). A partir d’aquí, es desenvolupa el pla de treball periodístic, i de negoci: l’emprenedor ha de preparar-se per conèixer el maneig administratiu i financer des del primer moment.

    Creativitat i interacció

    Tot i que de manera diferent, als Estats Units, on la interacció web des de webs socials s’ha convertit en mainstream, a Europa aquestes xarxes i els blocs van incrementant la presència com a eines per al periodisme, tant com a fonts d’informació i com a instruments per atraure trànsit i audiències. Creix la necessitat d’un treball creatiu que combini criteri periodístic i tecnologia per gestionar aquests recursos (més enllà de funcions bàsiques de community manager).

    Intercanvi professional

    Alguns casos estudiats d’iniciatives periodístiques freelance europees han sorgit de propostes originals fetes per petits equips de treball als mitjans tradicionals. Els factors culturals influeixen, per suposat. Al Regne Unit, l’actitud predominant és “abraça, no reemplacis” ( embrace not replace) que facilita l’intercanvi, mentre que a França, algunes iniciatives molt interessants que troben difícil penetració en els grans mitjans.

    Un projecte de referència

    El projecte SuBMoJour ( www.submoujour.net) és, fins ara, la referència més actualitzada per als que volen dissenyar un model viable d’iniciativa periodística freelance amb potencial econòmicament sostenible. Correspon a un estudi a Europa, els Estats Units i el Japó.

    La força dels blocs

    En lloc de desaparèixer, el fenomen dels blocs segueix en expansió i especialització. Problogger ( www.problogger.net) és un espai dedicat a la formació amb una clara orientació d’assessoria pràctica, amb alguns temes força rellevants en l’àmbit europeu.




    Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer

    Deixa el teu comentari

    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
    El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament.
  • Índex del #159

    Webs 159
    Agustí Fancelli
    Emili Casademont
    Xavier Batalla
    Dia a dia (Gener 2103)
    Dia a dia (Desembre 2012)
    Dia a dia (Novembre 2012)
    Menores y nuevas tecnologías
    La cinquena carpeta
    Ética del periodismo
    Guia informal de la Barcelona dels anys 70
    Libro blanco de la prensa diaria
    Ahora que aún me acuerdo de todo (o casi)...
    Corresponsals de les migracions
    Què pensa Salvavor Cardús
    La mort del paper i altres esqueles
    El futur de la premsa en paper
    Igual que Europa
    Els punts negres de l'ètica
    El periodisme a la Catalunya Nord
    Una guia per emprenedors
    El dilema de l'IVA
    Webs pràctics
    Preguntes i dubtes més habituals
    Emprenedors a la força
    L’opció del cooperativisme
    Entre la independència i la inestabilitat
    Decàleg de supervivència
    L'objectiu apassionant de Joana Biarnés
    Consells per a un freelance europeu
    Cada cop més externalitzats
    "El periodisme està acollonit"
    Infografia: entre la moda i l'evolució
  • Cercador

  • Capçalera 185 - octubre 2020

    ISSN: 2565-1099
    Subscriu-t’hi Edicions anteriors
  • Actualitat

    L'església catòlica celebra la diada del patró dels periodistes
    Humanisme tecnològic o deshumanització digital. Reflexions després d'una pandèmia hiperconnectada
    Missa per celebrar sant Francesc de Sales, patró dels periodistes
    Punxar la bombolla ideològica a Internet. És cert que consumim només les notícies que volem escoltar?
    Nova edició de l'Alcaldessa Respon amb Ada Colau
    Més de cent treballs opten als Premis Carles Rahola de Comunicació Local
    Convocatòria oberta per a projectes que combaten la desinformació sobre les vacunes
    Presentació de les prioritats de la Presidència Portuguesa del Consell de la UE
    Reptes de progrés després de la crisi de la COVID-19
    De l'any per oblidar, a l'any de l'esperança
  •  
    Bombolles tòxiques que acaben ocupant el Capitoli
    Molt més que un periodista
    Periodistes assetjades a la Xarxa
    Instagram aposta pel periodisme
    Periodisme a TikTok?

Col·legi de Periodistes de Catalunya 2021

Rambla de Catalunya 10, pral. 08007 Barcelona.

Tel. 93 317 19 20

  • Avís legal
  • Política de privadesa
  • Política de cookies