• El perill dels grups mediàtics

    Marta Campabadal
    -
    8 juny, 2021

    Hi ha molts mitjans de comunicació importants que en els darrers anys han volgut expandir la seva influència amb la creació d’una televisió. Des del Report.cat, setmanari digital del Col·legi de Periodistes, Marta Campabadal cita alguns exemples d’èxit i fracàs de mitjans a l’estat espanyol en els darrers temps. 

    El programa Arucitys en una imatge d’arxiu de 8TV | Foto: 8TV

    El Grup Godó va donar per finalitzat el projecte televisiu 8TV el passat mes de març. L'empresa acumulava quaranta-sis milions d’euros en pèrdues i unes xifres d'audiència molt baixes. Avui la televisió ha estat traspassada a OC 2022, propietat de l’inversor italià Nicola Pedrazzoli

    "Estem observant un increment de la concentració de poder de mercat en els mitjans de comunicació i aquest és un fenomen que està afectant no només als mitjans de comunicació sinó a molts altres mercats i indústries”, assegura Rosa Ferrer, economista i professora de la Universitat Pompeu Fabra-Barcelona Graduate School of Economics. Els mitjans audiovisuals han tingut històricament molt pes en la creació de corrents d’opinió al nostre país. I els governs ho saben.

    Pots llegir l’article sencer a Report.cat

    Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer

    Deixa el teu comentari

    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.