Dilluns, 25 de febrer: “Aprèn a fer infografies fàcils per a xarxes socials” (15.00-20.00)
Aquest curs proposa utilitzar criteris infogràfics per millorar la comunicació en xarxes/internet. L’objectiu principal del curs és donar a conèixer eines i recursos online i facilitar criteris per seguir desenvolupant l’aprenentatge un cop finalitzat el curs, per aplicar fórmules i solucions infogràfiques que ajudin els alumnes a resoldre problemes de comunicació en xarxes i en d’altres contextos, periodístics o no. A càrrec de Jordi Català.
Dimarts 5 i 12 de març: “Indesign per a periodistes” (9.30-13.30)
En l’última dècada els professionals ens hem vist en la necessitat d’incorporar noves eines de treball, hàbits i coneixements en l’àmbit del disseny digital. L’eina per excel·lència en la producció editorial digital és Adobe Indesign. És per això que en aquest curs, els participants aprendran a familiaritzar-se amb l’entorn de Indesign; a gestionar textos i gràfics, a importar textos des de Word sense perdre estils; a gestionar tipografies i entendre el mecanisme dels estils de text en Indesign. D’aquesta manera, podran acompanyar la tasca del maquetista en qualsevol tipus de publicació i document. A càrrec de Susana Alonso.
Dilluns 11 de març: “Com utilitzar Instagram stories” (15.00-20.00)
Amb aquest curs veurem com alguns mitjans i empreses utilitzen Instagram stories per explicar notícies o conceptes a la seva audiència de forma innovadora. Testejarem eines per crear Instagram stories i elaborarem un guió pensat per a produir contingut per a aquesta xarxa. El curs combinarà exposicions d’exemples de com mitjans i empreses utilitzen els stories d’Instagram per explicar notícies o per comunicar conceptes, amb consells per crear-los i presentació d’eines útils per a la seva elaboració. A càrrec de Laia Ros.
Dimarts 19 i 26 de març: “Creació de vídeos professionals amb el mòbil” (9.30-13.30)
El mitjà imprès –el que més perdura i el més influent en termes qualitatius– requereix una cura especial a l’hora d’elaborar-ne l’element fonamental: el text. Tot i així, les dinàmiques actuals de les redaccions, amb un enorme volum de feina a realitzar entre cada cop menys persones, dificulten aplicar la cura necessària per obtenir textos periodístics de la màxima qualitat. Aquest curs proposa treballar, entre d’altres aspectes, en la revisió d’algunes de les normes fonamentals de la redacció periodística informativa i interpretativa, segueixen plenament vigents en l’era d’internet. A càrrec de Jordi Flamarich.
Dijous 4 i 11 d’abril: “Tècniques avançades de periodisme escrit” (9.30-13.30)
El vídeo és el nou rei d'Internet: el contingut més consumit en smartphones i tablets. A més, es pot viralitzar fàcilment a través de les xarxes socials. Dominant les aplicacions (apps) i tècniques adients, amb un smartphone es poden produir vídeos d'excel·lent qualitat, equiparable a l'obtinguda amb un equip de gravació professional. Els participants en aquest curs aconseguiran que els seus enregistraments amb el mòbil o la tauleta deixin de semblar amateurs i aprendran a elaborar peces amb qualitat professional, aptes tant per difondre a través de mitjans com per satisfer les necessitats audiovisuals de la seva organització o client. A càrrec de Carles Singla.
Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer
Deixa el teu comentari